Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: Barnbird


Anbefalte innlegg

Etter å ha fått bråinspirasjon etter å ha handlet litt deler av en forumitt, har jeg bestemt meg for å lage en barnwood Firebird.

jeg har hentet noe gammelt trevirke hos min far, og lastet ned noen arbeidstegninger som jeg etter hvert skal lage maler av.

For ordens skyld lekte jeg meg litt med blyant og noen grovkapp for å se om jeg liker ideen.

Samtidig som jeg holdt på med dette bestemte sønnen min seg for å designe seg en LP Jr basert på delene jeg kjøpte av førnevnte forumitt. Jeg har forøvrig en plan om å lage en Jr til sønnen min hvor halsen møter kroppen ved tolvte fret og strengene går lengre bak på kroppen. Samtidig som jeg gjør kroppen mindre og konturskjærer den, slik at den blir kort og lett og enkel for en 7-åring å benytte.

 

Her er noen bilder av dagens innsats:

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audun skrev:

Kjempetøft, men Firebird skal ha minibuckere. :)

Ser ikke helt bort fra at det blir bestilt minibuckere til denne hvis byggkvaliteten tilsier at den er verdt å bruke penger på, men dette er første gang jeg bygger fra scratch, så her ser jeg for meg en god del utfordringer før jeg kommer så langt som til hardware.

Tar for øvrig i mot alle innspill og tips med stor glede og takk.

 

Vurderer en barn-owl (tårnugle på norsk, men direkte oversatt blir det låveugle) som symbol på plekterbrettet. Denne synes jeg sto litt i stil med orginalen (for ordens skyld, jeg har ikke planer om å skrive Gibson noe som helst sted på gitaren):

barnowl.png

Endret av Baxter
tillegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.