Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første prosjekt


Anbefalte innlegg

Den 24.2.2017 at 9.56, Erik-M skrev:

Satt og leste litt nye og gamle innlegg.

fikk en ide til tema. Noen på forum som er sykt opptatt a logo på gitar, og en god del som prøver å hindre logoklistring.

dette blir tema på lakkeringsjobben.

 

Vil du ha en skikkelig livat tråd, foreslår jeg sørstatsflagg, hakekors, Nei til atomvåpen-symbolet og anarko-A-en i samme motiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Vil du ha en skikkelig livat tråd, foreslår jeg sørstatsflagg, hakekors, Nei til atomvåpen-symbolet og anarko-A-en i samme motiv. 

Ja og toppe det med kim jong-il som sitter på en atom rakett merket med hakekors og sørstatflagg i hånda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2017 at 18.19, Erik-M skrev:

Ja og toppe det med kim jong-il som sitter på en atom rakett merket med hakekors og sørstatflagg i hånda. 

 

Og en falsk Fenderlogo med custom shop på en Mexicogitar, ikke sant storebror? Da blir det livlig

 

 

Hust at du når du bruker humbuckere må ha ny kondensator på 47uf og potmetere må være 500 kilo-Ohm. Ville bare nevne det. Anbefatler Fender pots, evt CTS. (Fenderpots lages forresten av CTS) De fleste kondensaterer virker bra så prøv å få en som tar liten plass. ( Kjøper du fenderpots så følger kondensator med)

Med disse har du bestandig minst 500k. CTS med 9% toleranse sikrer at det bestandig er minst 500k. Disse ville jeg gått for: https://www.gitarist.no/products/potmeter-splitshaft-500k-cts-log-10-toleranse (107kr.)

96021_CTS_Potmeter_splitshaft_500K_CTS_L

Her er en liten kondensator. 30kr og sikker mer enn bra nok. https://www.gitarist.no/products/sprague-orange-drop-caps-047microf-100v

Hvis du er villig til å tå på spanbderbuksene så kan du koste på deg denne. Du får ikke bedre kondensator: https://www.gitarist.no/products/rs-guitarworks-047-caps 188kr men det er den beste.

72334_RS_Guitarworks_RS_Guitarworks_047_

Det er allerede Fender CTS pots i gitaren din, Erik, så ikke nedgrader. Dette er skikkelige saker vil jeg tro.

Dyrt i Norge. Jeg kjøpte dette selv i dag i Nederland til Breadcasteren, halve prisen. Lenge siden jeg var inne på norsk butikk, men å hjelpe brodern min litt med å finne skikkelige saker er jo bra.

 

 

Beklager trippelpostingen men jeg rakk ikke å endre i tide før jeg kom på et viktig poeng. Du trenger selvfølgelig ikke kondensator. Det brukes bare når du har tonekontroll. Jeg glemte at det ikke var tone. ☺️

Jeg søkte på Seymour Duncan men fant ikke skjema uten vender med mer enn en pickup. Du kan lodde to sett med slike, et sett for hver humbucker, og lodde sammen potmerere i chassiet for jording og begge til Jack, selvfølgelig. Det skulle virke.

1H_1V.jpg

 

Og her er med coilsplit:

1H_1VppSPL.jpg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var russ i 94, og jeg er rimelig sikker på at det var et av strykemerkene som man kunne kjøpe da, men med blåruss der det står Gibson. Avsto fra å kjøpe det da, og hadde fortsatt avstått. Blir litt vel Harry, men hver sin smak. Ser ut som pent utført arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, CastorFiber skrev:

Fint lakkert. Litt dumt at du bør bruke masse tid på å fjerne all lakken fra halslommen etterpå, men det er jo ditt valg.

Uten å være skråsikker så ser det ut som om det er tape der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at det var kjempekult også med det bildet. Barnslig, ja,  men kult. Litt banslige må vi ha lov til å være. Men harry, det er det vel ingen fasit på om det er. For hva er harry? - å bo i Halden og handle på Svinesund er også harry sies det.  Det viktigste er at du er fornøyd. Og min Breadcaster et er eksempel på at det er lov å være original og bruke fantasien litt.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, CastorFiber skrev:

Fint lakkert. Litt dumt at du bør bruke masse tid på å fjerne all lakken fra halslommen etterpå, men det er jo ditt valg.

K

For ikke å snakke om pickup cavity-ene, for lydens skyld.

Castorfiber har skrevet dette-

Kanskje greit med en referanse, da dette blir internhumor hvis man ikke har lest alle postene på forumet i det siste? :)

Endret av CastorFiber
Redigert posten ved en feiltagelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.