Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første prosjekt


Anbefalte innlegg

Tenkte å begyne litt forsiktig med å leke med en telecaster i farge blonde jeg har.

Har lyst til å gjøre følgende.

Bytte ut pickuper, lurer på humbuker i hals. Kansje også brige? den har i dag 2 Singlecoil pickups.

Bytte farge. har noen RAL kode for Candy Apple Red og Olympic White.

Skal kombinere disse to farger, og legge på litt grafikk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen råd ønskes.

Denne gitaren skal gjøres renest mulig. 

Lurer på å ha to volumkontroller(ikke tone) - i stede for telekaster tre punkts bryter.

Har noen noe erfaring med dette?

Endret av Erik-M
er ordblind, skrivefeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arneK skrev:

ok, blir sikkert bra det... Alternativt kan den kobles med blend I bakre posisjon, bridge rett ut I midtre og bridge med tonekontroll I fremste posisjon. Da får du en mer anvendelig gitar, men da selvsagt med venderen på. Bare et tips. Blir tøff uten venderen .

takk for råd. tenke litt på det

Fikk sp om jeg ville kjøpe ett sett Cream T Pickups Custom 61. usikker på om disse passer telecaster lydmessig.  hva tror dere?

skal dra og prøve pickup.

Endret av Erik-M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tele er det der? 

Før jeg hadde begynt å frese, pusse og lakke ville jeg vurdert å kjøpe en ny kropp å gå løs på, for å beholde fremtidig verdi. 

Om du tenker humbucker i bridge må du også ha ny bridge, og da også nytt plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, space skrev:

Hva slags tele er det der? 

Før jeg hadde begynt å frese, pusse og lakke ville jeg vurdert å kjøpe en ny kropp å gå løs på, for å beholde fremtidig verdi. 

Om du tenker humbucker i bridge må du også ha ny bridge, og da også nytt plekterbrett.

Bestilte ny bro og plekterbrett i går.

Ser av innlegget ditt at du har telekropper til salgs. kan du sende info bilder til meg. sender deg pm med tlf og epost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har jobbet lit mye, ikke fått gjort noe. 

jeg vet dette blir litt feil rekkefølge, men fikk ett tilbud jeg ikke kan si nei til. I forbindelse med jobb - møtte jeg en som driver med motivlakering på bil. Flink kar som har motivlakert blant annet  bel air 57 model til kamerat.

i morgen leveres gitaren til motivlakering. Har dere forslag på motiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.