Web Analytics
Jump to content

Ekte Fender Partsocaster. Prosjekt

Recommended Posts

Jeg har en kjempegod hals i kanadisk lønn med rosewood gripebrett som er laget av en gitarmaker som vet hva han gjør. Jeg har modifisert halsen for Floyd og skal lage en ekte Fender Partsocaster med denne halsen. Om man setter en warmoth body på en fender så heter den likevel fender og det samme blir her. 100% av resten av gitaren blir Fender. Jeg har funnet en Stratbody med original Floyd utfresning som jeg tar meg råd til grunnet noen skader (litt gitarstickers med band navn etc over så...) Floyden skal være ekte Floyd rose og jeg bestiller ganske mye om tre uker.

Nå har jeg modifisert denne halsen på bildet for Floyd og venter tre uker på masse mer deler. Halsen skal få Logo med Fender Partsocaster. Hver minste lille detalj, alt fra plekterbrettskruer til pickups skal være ekte Fender og det er derfor det skal stå Fender på halsen. Dyrt - ja, men det vil "smake godt". Jeg får ganske mye penger om et par uker så... Så foreløpig har jeg kommet så langt. 

Det blir HSS med fender pickups. 

Det skal bli en Fender Partsocaster med Custom hals. (Kvaliteten på halsen er det man forventer av navnet Custom. )

image.jpeg

Edited by Rottenikken

Jo, forsåvidt. Fender produserer jo ikke denne modellen, men på logoen skal det stå Fender Partsocaster for å indikere at delene er Fender. Å sette Fender Stratocaster blir feil. Og det samme med Fender CustomStrat feks. Jeg kjøper den.

Edited by Rottenikken

Hvorfor kaller folk den for fender da når de er kjøpt fender og satt på warmoth body? Jeg har sett folk kalle det for Fender CustomStrat i annonser...

Grunnen til at det skal stå Fender på min er å indikere at det er fenderproduserte deler. Partsocaster betyr jo en "mixet" gitar med Strat av løse deler. 

Min personlige mening er at det Fender Partsocaster er et passende navn.

Fender Stratocaster blir det jo aldri. 

Edited by Rottenikken

Ja, enig. Men Fender i logoen på min skal bare indikere at delene er fender for Fender produserer jo ikke Partsocastere.

Ser man på logoen og leser at det står Partsocaster så er jo det ensbetydende med at det ikke er Fender som har bygget den. 

Jeg vil aldri hevde at det er en Fendergitar. 

Edited by Rottenikken

Siden du er så glad i bil-analogier; Hvis jeg har en Toyota, også setter jeg en BMW-motor i bilen, får jeg en BMW da? Nei? Hva om jeg også bytter ut alle logoer med BMW? Tror fremdeles alle ville vært enige om at det ikke hadde vært en BMW ;) 

• Like 1

Selvfølgelig ikke. Akkurat som min aldri vil bli en fendergitar.

det blir mer som å si at alle som kjøper løse fenderhalser må pusse bort logoen.

Jeg er helt enig med dere.

Hør her: Når det står Partsocaster på min og Fender ikke produserer Partsocastere, er det da en Fender eller Fender DELER som Fender står for da? 

En Partsocaster kan lages uten en eneste Fenderdel men siden min får ekte Fender deler så syntes jeg at navnet passer bra.

Edited by Rottenikken

Problemet er at når det står fender på gitaren så kan det oppstå missforståelser og uvitende kjøpere kan bli lurt når gitaren har vert solgt noen ganger til forskjellige folk. En som ikke har peiling vil kanskje tro at det er en ekte fender når det står fender på den selv om det står partsocaster på den. Ikke alle nybegynnere og uvitende vet engang hva partsocaster betyr, men de har hørt at fender er bra greier.

4 minutter siden, lokmund skrev:

Bruker du Fender deler: Fender Partsocaster.
Bruker du ikke Fender deler: Partsocaster.

#notrocketscience

JA, MEN DET ER JO DET SOM JEG PRØVER Å FÅ FOLK TOL Å FORSTÅ!!!!!

Og til Svaina60: jeg skal aldri selge den så slapp av. 

Edited by Rottenikken

4 minutter siden, Sveina60 skrev:

Kan du forklare hvorfor det er så viktig for deg at det står Fender på gitaren?

Fordi navnet passer. Se hva lokmund skrev. 

Kan du forklare hva som er problemet med det?

Edited by Rottenikken

Herre, for noe tøv. TS: nå MÅ du begynne å lese og ta til deg svarene du får her. Sikkert fint og behagelig å definere sin egen virkelighet, men den er i beste fall i omkrets rundt deg selv, og vil forhåpentligvis ikke lure andre. Det siste er lite sannsynlig, gitt kvaliteten på sammenskruingen du bedriver. Sånt blir fort avslørt. 

• Like 5

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Hadde Guitar Rig 3(?) for mange år siden. Prøve alt mulig - ink Amplitube, men syns GR var desidert best og enklest i bruk. Skal teste det nye også   Jeg bruker mest Bias FX of Bias FX2, men sliter litt med latency. Hvilken type PC bruker du, og hvordan er forsinkelsene?  
    • For et år siden kom jeg over programmet Guitar rig 6. De hadde en demo med alle funksjoner bare at man ikke kunne lagre, men fullt brukbar til opptak. Den varte i 30 min, så må man starte programmet på nytt. Jeg hadde demoen i tre måneder før jeg så at de hadde sommersalg og jeg fikk hele programmet til halv pris. 1000.- kroner som var latterlig billig med tanke på hvor mange amps, rack, pedaler og muligheter som var der. Det var over 1200 ferdig innstilte lyder i forskjellige sjangere og man kan lagre de i forskjellige filer. Man kan selvsagt justere de å lagre nye, eller lage egne med alt som finnes. Den har også instillinger for vokal, trommer og mye annet. Nå har Guitarrig 7 kommet med cubersalgspris, men jeg venter til Black Friday eller Cybermonday i håp om å få oppgradert billigere. Det er masse nytt. Her er en video   Her er nettsiden: Native Instruments Guitar rig 7 Og her kan du laste ned demoen: Note: The demo version runs 30 minutes per session, and can then be reopend to try again. Save and Total Recall functions disabled. Du klarer deg lenge med den PS. Dette er ikke ment som reklame, men et godt tips. Jeg tjener ikke noe på det, men den demoen er gratis og verdt å teste...
    • Söker rock projekt i Norge att vara med i och framför allt live gig. All rock/metal är intressant.  Smakprov: www.linkedin.com/in/emlu-music-production-983a92296    
    • Heisann! er det noen som vet verdien på denne?  serienummer: US20048978
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.