Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til å finne en låt jeg kan spille på gitareksamen


Idak

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var vårsemesteret her, og tiden for gitareksamen nærmer seg med stormskritt. 

Jeg kunne tenke meg å spille en låt som minner om enten Wishful Thinking - John Petrucci, eller Jeep on 35 - John Scofield i både stil og vanskelighetsgrad. 

Jeg hadde satt utrolig stor pris på hjelp!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satriani og Petrucci skaffet seg et publikum hovedsakelig ved å komponere og spille original musikk. Som covergitarister ville de nok endt opp som lokale helter og ikke verdensstjerner.

Mangler man eget materiale kan man til nøds skrape sammen et levebrød av å demonstrere utstyr og å lage instruksjonsmateriale eller av å alliere seg med en låtskriver og spille i band.

 Slik sett skader det neppe å fullføre eksamen til tross for shredder egenskaper. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MAa skrev:

Hva med Glasgow Kiss fra samme plata? Den har jeg brukt på en del av mine gitarelever, stort sett på VGS. 

Har du spilt mye Scofield før? Jobbet mye med improvisasjon? 

Godt forslag! Skal se litt på den.

 

Har bare spilt den av Scofield, men har jobbet mye med improvisasjon i stedet for å imitere soloer fra andre gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.