Gå til innhold
AkE

Oppgradering av Squier Vista Super-sonic?

Anbefalte innlegg

Helt ny her inne, har vært en relativt passiv gitarspiller i en del år, men er tilbake med ny iver igjen nå. 

Har hatt en Squier Super-sonic siden siden 1998, og liker godt å spille på den. Men kommer ikke utenom at Humbuckerne ikke er bra, tynn og spinkel lyd, og sliter faktisk med å få ordentlig fart på forsterkeren. 

Så skulle hatt ett par nye humbuckere, men her er jeg helt blank. Musikksjangre er Eldre rock, heavy metal, blues og litt diverse. Vil ha noe med dypere, "tyngre og mer trøkk... Budsjett får vi ta etter hvert.. 

Vet det ikke er det enkleste å svare på, men er helt grønn på valg selv, så trenger hjelp... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi trenger bilder av den gitaren :)

Om du følger lit med på bruktmarkedet er det mulig å skaffe alt fra Gibson-pickuper til Seymour Duncans osv til god pris.

Ellers er GFS et bra alternativ ja. Har også god erfaring derfra.

Endret av space

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er jo ampen. Det KAN jo også være at det er noe med elektronikken i gitaren som ikke er som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen, ser ganske psyko ut, men det har liksom blitt den.. 

Testa ampen med en Les Paul kopi, og da var det mer trøkk. Bytta preamp rør på den, og det gjorde susen på den forsterkeren. 

Skal ta en titt på GFS pickups`ene, kan prøve de først. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av vidunderet. 

Skjønner jeg må hode tunga rett i munnen når det kommer til å bytte humbuckere, mulig jeg kryper til korset å lar en som kan det fikse det for meg. 

Bilde 28.01.2017, 17.17.14.jpg

Bilde 28.01.2017, 17.17.22.jpg

Bilde 28.01.2017, 17.17.40.jpg

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japan produsert ja. Tror det blir noen i den retningen, satt i tittet lenge på den gitarfetish sia i går, og holdt på å ende opp med fryktelig mye rare pickups.. Lipstick humbuckere ser jo ufattelig tøft ut, men tviler på at lydbilde var det jeg hadde sett for meg.. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Tøff sak ! Japan produsert ?

Bare hive i en Seymour Duncan JB i bridge !

Støtter JB.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger. Glemte å nevne  at gitaren ikke har tonekontroll, bare to volumkontroller, mulig det kan påvirke valget av pickups noe. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Hr Sanders
      Jeg har en les paul som i utgangspunktet låter litt bright. Jeg har hatt SD ap2 slash i dem, og da låte fint og ikke for bright. Jeg byttet ut disse med et sett Cream T custom  scream fordi jeg trengte ap2 i en anne gitar, og ville teste Cream T sette. Custom scream er rimelig hot i bridge, men relativt moderat i neck, min måler hhv 14,3 og 7,5, og har a5 magneter. Gitaren låter nå litt bright. Vurderer å bytte til a2 eller a3 magneter. Hva tror dere om det?
    • Av Hr Sanders
      Jeg er ikke helt fornøyd med klangen i min Hagström Viking, synes den låter litt bright og tynnt. Jeg tenker derfor å gjøre endringer i elektronikken. Planen er å bytte ut pots, caps og pickuper. Tenkte å bytte til cts 500k pots og 033 caps. Vurderer å bytte magneter i de originale humbuckerne (HJ50 - finner ikke noe særlig info om dem), for å se om det gjør noen forskjell. Har sett meg ut alnico V.
      Noen som vet hvor man får kjøpt løse magneter?
      Hvis jeg skal bytte pickups vurderer jeg SD custom custom i bridge og pearly gates i neck, evt Gibson 57 classic i neck og 57+ i bridge. Evt bestille custom pickups fra Eide pickups. Har kjøpt et HSS-sett av Kristoffer tidligere som jeg er svært fornøyd med.
      Jeg tar gjerne i mot synspunkter på alle momentene over!
      Gitaren skal hovedsaklig brukes til jazz og classic rock, ikke metal.
    • Av Affen
      Hei!

Jeg skal lodde en humbuckerpickup, den har 5 ledninger: Jord, hot, to til evt. split og en bar.

Jeg har loddet jord og hot. MÅ jeg lodde den bare også? Jeg har hatt denne puckupen i gitaren tidligere, og da
      jeg fjernet den, klipte jeg av en god del av den bare kabelen, så om jeg da må bruke denne, hvor får jeg
      kjøpt slik at jeg kan lodde på ekstra lengde?

• Av Affen
      Jeg vurderer å smelle inn noen slike http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html
      i Les Paul Jr. gitaren min frem til jeg får skaffa meg en dugandes humbucker øks, da mye av musikken vi spiller i bandet
      for tiden dreier seg om litt hardere saker enn det jeg vanligvis spiller.
      MEN, LP`n har P90`s med dogear fester. Vil disse soapbarene fra GFS passe i gitaren?
      Dette skal kun være en midlertidig løsing fram til jeg får budsjett til å skaffe en LP standard evt. SG.
    • Av ariaboss
      Jeg har en PRS som jeg hadde tenkt til å bytte humbuckere på, og det er vanligvis grei jobb, men så fant jeg ut at rotary-switchen på prs bruker et lite kretskort. Slikt fiklearbeid tør jeg bare ikke å begi meg ut på. Jeg har ført alle kabler etc. og jeg vet hvor alt skal loddes. Er det noen som vet om noen som kunne loddet dette for en billig penge? Jeg bor i Østfold.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.