Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD! Friedman Pink Taco


Anbefalte innlegg

Den 26.1.2017 at 19.31, Alfi27 skrev:

Gratulerer! Den som lå på finn eller? Fikk selv inn en Friedman Runt 50 i dag, helt syk amp! Håper du blir like fornøyd :)

Den på Finn ja. Fikk den til en veldig god pris så da var valget enkelt. En Runt el Smallbox blir nok neste:) hva er forskjellen på Smallbox og Runt? To kanaler begge to og låter vel ganske likt? Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Threechords skrev:

Den på Finn ja. Fikk den til en veldig god pris så da var valget enkelt. En Runt el Smallbox blir nok neste:) hva er forskjellen på Smallbox og Runt? To kanaler begge to og låter vel ganske likt? Eller? 

Kult! Blir overrasket hvis du ikke blir fornøyd ;)

Runt 50 er på en måte en slags PCB-versjon av Small Box, med litt mer features. Runt har blant annet DI out med cab sim og boost på vrengkanalen, også føler jeg cleankanalen er veldig amerikansk voicet (Fender) i motsetning til cleankanalen på Smallbox som er mer britisk (Plexi) clean. Vrengkanalen er jeg litt usikker på faktisk. De er jo veldig nært beslekta, men Runt låter egentlig mer som en dritbra JCM800 som ikke trenger å crankes til helvete for å få «den» lyden, med innebygd boost for å få den mer mot BE-land. Smallbox er etter sånn jeg har forstått det et mer vintage take på BE-100, så det er mulig de ligger veldig nær hverandre. 

Runt 20 er like (fysisk) stor som Pink Taco, samme utgangsrør osv, men den er ikke en PCB-versjon av Pink Taco. Runt 20 har de samme specsa som Runt 50 med unntak av mangel av EQ på clean-kanalen (kun volum og 3-veis bright switch) og ikke mulighet for å kjøres med 4 ohm kabinett. Den har derimot en veldig fin feature som jeg gjerne skulle hatt på Runt 50 også: du kan bruke DI output uten å være koblet til kabinett, som betyr at du f eks kan spille inn eller øve om natta med headset uten å plage noen andre. Jeg var nær å gå for Runt 20 bare pga det, men jeg turte ikke ta sjansen på 20 watt siden jeg spiller i et rimelig høylytt metalband. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.