Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingsstøy-Nok en gang


Anbefalte innlegg

Da er det samme gamle leksa.... Jeg skal koble opp en telecaster, men samme faen hva jeg gjør så er den utrolig støyete. Det forsvinner når jeg tar på hardware, jo hardere jeg trykker på feks knottene, jo mer forsvinner det. Det er bare på den ene telecasteren, ikke på den andre. Har skiftet alle ledningene, pottene, og switcen, men  det hjelper ikke. Prøvde nå med ny jording fra bridge, men det hjalp heller ikke. Kan det være jack- inngangen eller er det rett og slett pickupene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hei El_Roffo. Det er støy i alle (3) posisjoner ja, de er jordet på volum pot baksiden, og en ledning med jording fra bridge, også på volumpoten. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å jorde den ene lugen fra volumpoten, når jeg gjorde det så ble det betydelig bedre, tror det var det som er feilen. Nå er det et eller annet som tar borti, slik at alt blir stille. Tror ikke lodding er min sterke side nei. Men jordingsproblemet er i allefall borte.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg overså det jordingspunktet,,, jaja, får skylde på at jeg satt og leste diverse koblingsskjema for forskjellige måter å koble på. Bla a noen som jorder både volum og tone poten med en ledning imellom, og noen som bare vrir lugen opp og lodder fast i toppen, som var tilfellet her. Utrolig mange forskjellige koblingsskjemaer ute og går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.