Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New Partso Day - telestyle


Anbefalte innlegg

Satt sammen denne ila den siste uken, ikke helt ferdig enda, da jeg fremdeles venter på jack-plugg og tre sadels-bro. 

Halsen hadde jeg liggende og jeg vet ikke hva den stammer ifra. Han jeg kjøpte den av trodde kanskje det kunne være en MIJ fra en 52 RI, men det ser ut som om den har vært pusset ned en gang og lakkert på nytt. 7,25" radius i hvert fall og ganske standard C-shape på halsen med no-name vintage style tunere. Body kjøpt av @space og er routet for humbucker i neck. Fikk med et plekterbrett med plass til humbucker og. Pickups fra Alexander Pribora. Blir spennende å høre hvordan de låter, så snart jeg får plugg. 

Elektronikken som sitter i nå er billigste eBay-sakene man kommer over. Kjøpte ferdig kontroll-plate med knotter og alt med tanke på å egentlig bare beholde knotter og selve platen. Byttet ut switchen med en fra CRL (den billige som var med var helt ubrukelig forresten) og potene tenker jeg å bytte ut med noen CTS pots som jeg hadde klart å kjøpe feil til en LP jr., men knottene som fulgte med passer selvfølgelig ikke CTS, så venter litt med å bytte disse til jeg får tak i noen knotter som passer. 

Plekterbrettet for SC er mintgrønn, men dette kommer veldig dårlig fram på bildene. 

 

IMG_20170120_131025.jpg

IMG_20170120_131111.jpg

Endret av MartheyG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt her http://www.ebay.com/itm/231611741944?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Synes det er akkurat passe grønt og dessuten koster det omtrent nada, så det er jo bare å prøve og se om man er fornøyd. Hullene passet sånn omtrent overrens med denne kroppen. Øverste skru på hornet gikk litt skjevt inn, men ikke verre enn at det går an å leve med. Var ingen behov for å plugge og drille nye hull. 

 

EDIT: HAHA! Btw. brettet kommer med to lag med "beskyttelses-plast". Dro av ett lag i går, og tenkte: "Humm... jaja, var litt myk overflate på dette, men det kan jeg leve med". Så nå nettopp at det så ut som at plasten bulet rundt ene hullet jeg drillet til neck pickup. "Hummm... enda et lag?" Jepp, og som var nesten umulig å se. Men, ok. Viktig med beskyttelse *ba-dam-crash*.

Endret av MartheyG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg faktisk lyd i gitaren og, utrolig nok med mine begrensede loddeferdigheter. Twang i bøtter og spann på Vox'en. Men et nytt problem dukket opp i det jeg skulle montere fast inputen. Viste seg at switchcraft inputen hadde litt større diameter enn gjengene på brønnen. Starter med å prøve og bestille en ny input og ser om denne kan passe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.