Gå til innhold
Evensen

Tips til gode nettkurs eller lignende

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg startet å spille gitar for 3-4 måneder og har så langt tatt for meg sanger av band jeg liker og prøvd å lære meg de ved bruk av tabs og videoer på youtube.

Progresjonen syns jeg er grei og det er jo moro å se at øvingen har effekt over tid.

Men det plager meg at jeg ikke kan mer om teorien bak musikken og er redd for å ende opp med bare å kunne kopiere spillingen til andre.

Er derfor på utkikk etter noen gode nettkurs for nybegynnere eller lignende som tar for seg det grunnlegen man trenger for å kunne spille gitar.

Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guitar Tricks, Jamplay og guitarmasterclass.net er jo tre nettsider fra nybegynner til avansert. De har også endel teori leksjoner.

De to første har gratis prøveperioder på henholdsvis 14 dager og en uke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen en gammel tråd her. Jeg er og på utkikk etter et online gitarkurs, som går fra nybegynner til avansert. Ser på meg selv som en helt ok selvlært gitarspiller, drevet på i et par år både på klassisk og el gitar. jeg vil nå ta steget videre fra bare og spille etter tabs, til og lære meg skalaer og teori, samt nye teknikker. Kikket litt på 48-ukers kurset til metalmethod.com. Noen erfaringer med e eller tips om andre online kurs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.