Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CITES - hvordan forholde seg til alle krav?


The Euphor

Anbefalte innlegg

1 minute ago, skela said:

Nei, f.eks handler denne tråden om CITES-avtalen, en avtale mellom flere land som definitivt sorterer under begrepet politikk. Avgrensingen her virker derav dårlig definert og temmelig uklar.

Tråden handler ihht. tittelen om hvordan vi forholder oss til kravene i CITES.  Det har mer med praktiske løsninger enn politikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, sarge said:

Tråden handler ihht. tittelen om hvordan vi forholder oss til kravene i CITES.  Det har mer med praktiske løsninger enn politikk å gjøre.

Da bør man også kunne diskutere konsekvenser av endringer av parkeringsreguleringer i Oslo. 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, skela said:

Da bør man også kunne diskutere konsekvenser av endringer av parkeringsreguleringer i Oslo. 

Det er vel neppe så direkte relevant for gitarister som Cites, selv om jeg innser at det kan være noen transportutfordringer forbundet med frakt av utstyr.  Å "diskutere konsekvenser" er likevel ikke det samme som å diskutere hvordan medlemmer av gitarnorge, i.e. gitarister, "forholder seg" praktisk til noe.  Det førstnevnte har et mye større tolkingsrom enn det siste, og jeg skjønner at moderatorer snakker om å tøye strikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sarge said:

Det er vel neppe så direkte relevant for gitarister som Cites, selv om jeg innser at det kan være noen transportutfordringer forbundet med frakt av utstyr.  Å "diskutere konsekvenser" er likevel ikke det samme som å diskutere hvordan medlemmer av gitarnorge, i.e. gitarister, "forholder seg" praktisk til noe.  Det førstnevnte har et mye større tolkingsrom enn det siste, og jeg skjønner at moderatorer snakker om å tøye strikken.

Så lenge roasted maple er tillatt bør man da klare seg :-)

For gitarister er det svært relevant med skatt- og avgiftsnivå, import- og tollgebyrer, endrede regler for ENK og AS m.m. Mange saker som sorterer under begrepet politikk (herunder CITES-avtalen) kan være relevant til gitarspill og musikkutøvelse. Å diskutere mindre relevante politiske spørsmål er såklart noe fjernere men det diskuteres ellers alt fra dataspill til biler og matlaging under Generelt så jeg forstår ikke nødvendigheten av å avgrense for meget. For låtskrivere er det vel heller ikke helt unormalt å ha en viss interesse for den politiske debatt. 

 

På den annen side: hadde Frank Zappa brukt noen flere kalorier på å anstrenge seg for få en noe mindre skjærende gitartone, og noe mindre tid på å irritere seg over Al Gore så ville platene hans neppe tatt skade av det. Men vi ville heller ikke fått gleden av de innleide stunt-gitarister Vai, Belew og Keneally :-)                       


Edit: man kan jo også løse bom- og parkeringshelvetet i Oslo  ved å kjøpe seg en elbil. Eller å flytte. :-)            

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er relevant å diskutere politikk, med nevning av politiske partier og tilhørende er totalt irrelevant.

Vi som modererer, gidder ikke å moderere politikk. Det er den eneste begrunnelsen som trengs. Det har nesten alle medlemmer som ytrer seg fått med seg. Nå er dette gjentatt så mange ganger at det burde sige inn hos alle.  Det er helt greit å være uenig i det, men det er da også frivillig og gratis å bruke forumet.

Moderatorinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
On 10/28/2017 at 5:38 PM, Blix said:

Jepp, nå har visst de oppdaget CITES også gitt. Og typisk nok har gitarer uten rosewood blitt med i dragsuget, f.eks Marco Sfogli-Ibanezen jeg vil ha. Sendte de en mail.

Ser det er en gammel post, men jeg har den røde 6 strengs Marco Sfogli gitaren til salgs på Finn.no nå med "ulovlig" Rosewood om du aldri fikk tak i den og fortsatt er på leting. :)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84928831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Djj91 said:

Ser det er en gammel post, men jeg har den røde 6 strengs Marco Sfogli gitaren til salgs på Finn.no nå med "ulovlig" Rosewood om du aldri fikk tak i den og fortsatt er på leting. :)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84928831

Takker for omtanken, selv om det ikke er den Ibanezen jeg tenkte på. :)

Gitaren jeg siktet til er MSM1, signaturmodellen hans, og nå har de endret den slik at den ikke har treverk berørt av CITES heldigvis.:

MSM1_1P_01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Blix said:

Takker for omtanken, selv om det ikke er den Ibanezen jeg tenkte på. :)

Gitaren jeg siktet til er MSM1, signaturmodellen hans, og nå har de endret den slik at den ikke har treverk berørt av CITES heldigvis.:

MSM1_1P_01.png

Ja riktig! Fin den og ja! Da må du forte deg før de lager nye "ulovlige" regler!:P

Var det forsåvidt noen som vet om man må ha import papirene dersom man kjøper privat, eller er det nok med exportpapiret?

Endret av Djj91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.