Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CITES - hvordan forholde seg til alle krav?


The Euphor

Anbefalte innlegg

Fikk en gitar med rosewood gripebrett i posten fra G4M på under en uke. Jeg tenkte ikke over CITES-problematikken i det hele tatt når jeg bestilte, selv om jeg har hørt om dette før.

Det kommer tusenvis av pakker inn til Norge hver dag, og tollerne har nok andre ting med høyere prioritet enn gitarer, men er kanskje greit å forsikre seg om at papirene er i orden før man bestiller.

Min gitar var pakket i grå firkantet pappeske utenpå «fabrikk-emballasjen». Ingen pakkseddel eller CITES-dokumentasjon.

Endret av fuzz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Slashaxl said:

Hvor mye stress er det å sende ut av landet da? Blir vel det samme.. eksport lisens og import på andre sia? 

Har et par interessenter på Thunderhorse’n utafor våre landegrenser, den har jo ibenholt gripebrett. 

Ibenholt får du ingen CITES-issue med. 

Endret av Blix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men dette er en dyr Charvel CS gitar- lite lyst å tape mye cash hvis de beslaglegger den . Ut av USA må den og der de kan lage trøbbel . Har tenkt om Charvel kan supplere CITES papirer mot noe betaling  , men de ( Fender) gir vel blanke i annet enn forhandlere .

Har noen her fått tilsendt gitarer fra USA i det siste som er kjøpt av privatpersoner , og sendt uten CITES papirer ?

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Ja men dette er en dyr Charvel CS gitar- lite lyst å tape mye cash hvis de beslaglegger den . Ut av USA må den og der de kan lage trøbbel . Har tenkt om Charvel kan supplere CITES papirer mot noe betaling  , men de ( Fender) gir vel blanke i annet enn forhandlere .

Har noen her fått tilsendt gitarer fra USA i det siste som er kjøpt av privatpersoner , og sendt uten CITES papirer ?

"For questions about your Charvel guitar or Charvel guitars in general: consumerrelations@charvel.com"

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2017 at 1:14 PM, fuzz said:

Fikk en gitar med rosewood gripebrett i posten fra G4M på under en uke. Jeg tenkte ikke over CITES-problematikken i det hele tatt når jeg bestilte, selv om jeg har hørt om dette før.

Det kommer tusenvis av pakker inn til Norge hver dag, og tollerne har nok andre ting med høyere prioritet enn gitarer, men er kanskje greit å forsikre seg om at papirene er i orden før man bestiller.

Min gitar var pakket i grå firkantet pappeske utenpå «fabrikk-emballasjen». Ingen pakkseddel eller CITES-dokumentasjon.

Nå virker det som om gear4music har sluttet sende gitarer med rosewood til Norge.

Det står bare: Dette produktet er ikke tilgjengelig for levering til landet ditt.

Endret av wiggum
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, wiggum skrev:

Nå virker det som om gear4music har sluttet sende gitarer med rosewood til Norge.

Det står bare: Dette produktet er ikke tilgjengelig for levering til landet ditt.

Skulle nesten tro at de leser dette forumet! Eller at noen overivrige folk har sendt dem for detaljerte spørsmål om CITES dokumentasjon slik at de har konkludert med at det ikke er verdt bryderiet å sende disse gitarene til enkelte land.

Jeg kommer nok til å savne rosewood av nostalgiske grunner, men får håpe at gitarindustrien finner fram til andre treslag som egner seg til gitarbygging og som ikke har samme problematikk. Jeg har en partscaster med Goncalo Alves hals fra Warmoth, svært behagelig å spille på (naturlig oljeinnhold i tresorten gjør at den ikke trenger noen annen behandling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være midlertidig. Jeg ser Thomann har åpnet for salg av gitarer med RW igjen, og de tar seg av eksportlisens for kunder utenfor EU, men kun på gitarer over 700 Euro verdi.

Oppdaget at Ibanezen jeg vil ha har bubinga i halsen, som selvsagt også ble innlemmet i CITES-opplegget nå..Blæh.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.