Web Analytics
Jump to content

Jess Loureiro pickups

Arkadian
 Share

Recommended Posts

Bestilte et par Jazzmaster-pickups fra Jess Loureiro nylig, og fikk dem i posten i går. Han håndlager custom-pickups til en pris som er direkte latterlig, jeg betalte 92 Euro for begge to, frakt inkludert. (Og slapp til og med unna tollen.) Materialene er førsteklasses, heavy Formvar 42 AWG og alnico 5.

Jeg hadde ikke allverdens forventninger til den prisen, men det er forsyne meg de beste Jazzmaster-pickupene jeg har hørt. 

Tungt anbefalt om du vil ha custom-snadder til lavpris. 

Har ett par Loureiro selv som jeg kjøpte fra @germaniumkid i sin tid, tror jeg. Fin-fine de. JL får jevnt over bra tilbakemeldinger, men han har også litt rykte på seg å være litt dårlig på å besvare e-post. Var på nippet til å få lagd low wound humbuckere for noen år tilbake. Kontaktet JL, men fikk aldri noe svar. På verken første eller andre e-post.

11 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

men han har også litt rykte på seg å være litt dårlig på å besvare e-post.

Ja, det er en lang tråd på Offsetguitars om dette. Men hr. Loureiro har åpenbart skjerpet seg betydelig, i mitt tilfelle tok det under to døgn fra bestilling til pakka var i posten, og dette var en custom-jobb. Alle e-poster besvart raskt, presist og høflig. Tipper han var overarbeidet da han hadde problemer med å svare, eller hadde andre problemer. Enmannsbedrifter er ytterst sårbare, det veit jeg en del om sjøl.  

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By juzzizhow
      Neck pickupen til Straten daua plutselig ... Helt ‘out of the blue’ blev det stille ! Målte åpent med multimeter, så ... ja ja ... 
      Har noen en fin 60’s stil neck pickup i roteskuffen ? 
      Alt et komplett sett ? 

• By tjukknyggis
      Lufter denne skjønnheten her for salg; Ibanez Custom AS103-AMB. Strøken gitar !
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179772882

• By Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • By Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
  • Siste aktive tråder

• Tom Bukovac spilte en litt nydelig versjon av sin Planet TD1 i en av sine leksjoner… så jeg tabba den og la over videoen til Hr. Bukovac… og håper han ikke kjører en Don Henley på rompa mi… usikker på legaliteten. Har ikke fått no claim, brukes til educational purpose, kreditert opphavsmannen og sendt ham flere meldinger om at han bare må si ifra om han synes det er ugreit… 🤷🏼  
    • Jeg hadde den gamle passive EHX Switchblade og var ikke fornøyd med den, det var for mye "switchpop". Jeg tror denne nye aktive er mye bedre. Forresten, Palmer Triage er en flott switcher, og jeg har sett på YouTube at Slash også bruker den,...eller har brukt den. Den har fasejustering, liten gainjustering, tre separate transformatorer, alle mulige koblingskombinasjoner , og alt skjer helt stille.
    • VOX AC15 eller VOX NT er god løsning for det meste. 
    • Jeg kan jo legge til at jeg faktisk har kjøpt en Boss Katana siden jeg postet siste innlegg i denne tråden, og jeg må si at jeg er meget godt fornøyd. Til hjemmebruk, er den helt glimrende, og jeg har til og med brukt den live i litt "nedpå", små pub-anledninger. I de anledninger, har jeg brukt den i "panel mode" med pedalbrett foran, og det har fungert utmerket. Hvis man gidder å bruke litt tid på software som hører til, kan man få veldig fine settinger skreddersydd for et hvert bruk også.
    • Tar opp en gammel tråd. "Øvingsrommet" ble til soverom, og "barneforsterker" ble dermed aldri innkjøpt. Nå er det igjen gryende bandinteresse blandt ungdommen, og dermed står igjen forsterkerinnkjøp på lista. Er det fortsatt Boss Kantana, Roland Blues Cube, Marshall Valvestate og Blackstar HT20 som gjelder, eller er det kommet andre alternativer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.