Gå til innhold
Eirico

Mesa/Boogie studio preamp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å spekulerer på en Mesa studio preamp, er det noen bra sak til opptak?

Mvh,

Eirik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg driver å spekulerer på en Mesa studio preamp' date=' er det noen bra sak til opptak?[/quote']

Du tenker på å kjøre den «rett i bordet»? Ble gjort mye i ampens glanstid, både clean og vreng såvidt jeg har hørt. Cleanlyden i den er etter min mening veldig bra og sikkert ikke så vanskelig å få tatt opp, vrenglyden kan nok trenge en dose EQ, evt en kabinett-simulator.

Av de ampene jeg kunne valgt til direkte-opptak er Studio Preampen klart høyt oppe på listen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg driver å spekulerer på en Mesa studio preamp' date=' er det noen bra sak til opptak?[/quote']

Du tenker på å kjøre den «rett i bordet»? Ble gjort mye i ampens glanstid' date=' både clean og vreng såvidt jeg har hørt. Cleanlyden i den er etter min mening veldig bra og sikkert ikke så vanskelig å få tatt opp, vrenglyden kan nok trenge en dose EQ, evt en kabinett-simulator.

Av de ampene jeg kunne valgt til direkte-opptak er Studio Preampen klart høyt oppe på listen.[/quote']

Joda, tenkte å kjøre den rett i ett mixebord, er 3k en bra pris brukt for den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
…er 3k en bra pris brukt for den?

For et gjennomsnittlig eksemplar er det en grei pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
?er 3k en bra pris brukt for den?

For et gjennomsnittlig eksemplar er det en grei pris.

Funker denne saken bra sammen med F.eks Soundcraft Compact 4 til gutteroms opptak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men bør ha kabinettsimulator.

H&K redbox er jo god, Behringer har ihverfall en rimelig, eller du kan finne software som gjør jobben (f.eks Guitar Rig... men koster jo litt igjen..).

En eq/ skru på eq'en kan nok gjøre jobben som tidligere nevnt, men det er ikke så lett å få god lyd..

Ellers er det å finne seg et kabinett og et billig sluttrinn, men en kommer jo opp litt i pris, og en må stille seg spørsmålet om det er verdt å bruke pengene slik. Finnes sikkert andre løsninger også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en god kabinettsimulator like realistisk som ett ekte fysisk kabinett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blir en god kabinettsimulator like realistisk som ett ekte fysisk kabinett?

Ja, mer eller mindre. De færreste klarer å høre forskjell såfremt det ikke er snakk om en A/B-test. Live har jeg ikke sansen for å kjøre rett i bordet, men det er noe helt annet.

For meg er det mer snakk om hvorvidt det låter bra, heller enn om det låter «riktig».

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.