Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Android app som stemmer?


Ingengitarist

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en KORK GT-3 tuner, som funker greit nok daglig stemming til hjemmebruk, men ikke bra nok til å gjøre en skikkelig intonering. Derfor tenkte jeg å kjøpe en ny tuner, men kom til å tenka at mobilen kanskje vil gjøre en like god jobb.Lastet ned en vilkårlig app "guitartuna" av yousician. Har så vidt testa den, og ved kjapp test så virka den minst like bra som KORK-GT3. 

Så, hva gjør at en mobiltelfon eventuelt ikke skule være et godt alternetiv å bruke som tuner. Har noen erfaringer med app som gjør jobben? 

-Ingengitarist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evil_Caprino skrev:

Boss TU 3 i Play butikken.

Det er den du skal ha! 

Såg etterpå at du skulle bruke den til en skikkelig intonering, og da ble jeg litt usikker. Har bare brukt den til stemming. Og det funker den vertfall bra til!

Skikkelig var kanskje å ta hardt i... intonering for nybegynner mer rett, men vil ha det så bra jeg kan få det ved å gjøre selv, Skal prøve BOSS TU3 og se hvordan den funker. 

Takker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker GuitarTuna en del, men har ikke brukt den til intonering. Det burde gå greit.

Dersom du skal kjøpe en tuner, bør du sjekke ut tc electronics polytuner (finnes i flere utgaver). Den er veldig grei, og du kan få oversikt over stemmingen på alle strengene samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytune har også en app for iphone. Usikker på Android. Fikk vel appen gratis da jeg kjøpte pedalen, mener jeg. For nøyaktig intonering, tror jeg at jeg ville gått for noe annet. Du har ikke pc/mac med lydkort da?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.