Web Analytics
Jump to content

Restegitar - rydder opp

Recommended Posts

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle gjøre noe ut av denne men stemmeskruer til 13€, GFS pickups, Alpha pots etc så kommer man langt. Nå rydder jeg opp litt. Jeg bruker en hals som jeg skal sette selvtegnet nut i i plast. Nøtta skal 3D printes. (Finnes en tråd om det) Jeg bruker en hals som har ligget lenge, kroppen har en lang historie på forumet siden juni. Så dette bil billig restegitar. Det blir bare preCBS men jeg tar hjo de delene som jeg har liggende. Jeg skal bruke GFS oversized humbuckere for denne modellen så med GFS pickups og greit oppsett av meg så skal jeg nok få denne til å låte mye bedre en Squire Bullet siden GFS er en "liten" tanke bedre enn pickupene på en Squire Bullet. Dessuten har den, i motsetning til Bullet, stålsadler. Det er en Kluson 10.8mm stol på denne. Sadlene hjelper jo også på lyden. Så sammenlignet med en Squire Bullet... Jeg tror min med et bra oppsett vil vinne da. Men ikke oppta dette som skryt for Bullet er jo ikke den på øverste hylle...

50 euro - da mangler bare pickups. Jeg kjøper alt sammen unntatt pickups om en drøy uke.

Så langt. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edited by Rottenikken

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.