Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra nut til Floyd locking - til Floyd locking og tilbake til nut


Anbefalte innlegg

Jeg angerer på at jeg modifiserte en hals for Floyd locking nut. Så nå har jeg tegnet en i 3D som skal printes i hardplast, meget sterk plast, og så skal jeg både skru og lime den fast. Det kommer bilder. Denner er modifisert - nå skal den tilbake til nut. 

Den dere ser under skal jeg få 3Dprintet. Det er god kvalitet, den plasten som jeg snakker om. 

 

 

image.jpeg

625x465_17262697_10107402_1484076450.jpg.png

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må oversaddelen være buet på toppen?

Jeg har laget en buet en nå som er for salg på shapeways i butikken min der. Med den så kan man sette på en Dinky hals på en strat uten Floyd og likevel få plast nøtt. 43mm bred. http://www.shapeways.com/product/KYXC6GUSD/replacement-nut-for-floyd-locking-nut-on-guitar-ne

 

Noname.jpg

Noname.jpg

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har modifisert oversadlen med buet på toppen og jevn overgang i vinkel bak. Flatemålene er de samme som på en metall Rollernut som jeg har. Den passer til strat/Jackson og andre ting der det en gang har vært Floyd locking nut. Bredde er 43mm. Dere skal få se denne montert på den halsen på første bilde. Et lite "reperasjons" prosjekt. Nå er det ikke lenger farlig å modifisere for Floyd for man kan angre seg.

Dere kan jo se denne

Noname.jpg

Hvis dere selv skulle trenge en evt ønske å sette Jackson style hals på en strat uten Floyd... (uten skrift bak)

https://www.shapeways.com/product/EWBQD9KVY/replacement-nut-for-floyd-locking-nut-on-guitar-ne

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.