Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøpe pickup wire i Norge?


Anbefalte innlegg

Har sett på noen maskiner for vinding av pickuper, og har funnet leverandør for alt som trengs, untatt wire.

Skal man importere fra utlandet blir jo tromler med wire så dyrt at det ikke er noen vits i å vinde dem selv. Derfor lurte jeg på om noen vet om noen norske steder som selger wire mellom awg40 og awg45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i vikleklubben. Wire kjøpes kun fra utland. Er dette for å prøve vikling holder det nok med spole fra f.eks Stewmac. De er ganske små, sendes kjapt og koster ikke allverdens. Kjøper du større spoler fra USA burde du fikse konto hos JetCarrier. Da blir frakt billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å begynne å vikle mine egne pickuper. Har lest en del rundt det, og har litt bakgrunn innen elektronikk.

jeg har planer om å kjøpe et par batcher med humbuckere og singlecoils i første omgang, og tenkte i den sammenhengen å eksperimentere fra awg40 til awg45, så ja jeg vet 42 er norm, men det skader ikke å teste ting. Jeg har funnet referanser til helt ned i 30, men det ble et meningsløst makkverk uten nevneverdig output.

Artig at andre driver med dette her også. Du skal ikke se bort i fra at jeg blir å mase på deg, og ja etter hvert som resten er på plass så er det slettes ikke usansynlig at jeg er interessert i å kjøpe den rullen av deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt av disse... ? 

Hm, tror jeg ikke valgte disse for å holde meg "on track" med AWG mht tykkelse. Awg ligger litt på siden ift mm-tverrsnitt. Som gjør det litt lettere å forholde seg til kjente pickups (AWG-tråd) og samtidig kommunisere dette. Skjer ting ift trådtykkelse, lakktykkelse og lakktype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.