Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger tips til 5 strengers bass


kanonjon

Anbefalte innlegg

hiya, for tiden så leter jeg etter en helt kurant 5 strengers bass, jeg vil ha en bass med growl i. skal maks bruke 5k, skal bestille fra statene. spiller for det meste metall, men det har egentlig ikke så mye å si. vil ha en bass med helt grei kvalitet, treverk og hardware.

for å oppsummere litt

5 strenger

lyd som growler

helt grei kvalitet, treverk og hardware

34 eller 35 skala

aktiv eller passiv bass, spiller ikke så stor rolle

mellom 22-24 frets

jazz bass lignende hals (tynn og rask)

2 mikrofoner, er ute litt mer allsidig lyd enn warmothen min

pris : 5000kr i amerikanske dollar (ikke faen om jeg kjøper her i norge)

på forhand takk :)

har kikket på følgende basser hittil :

ESP B-255

b255_ng.jpg

ESP F-255

f255_gmb.jpg

Ibanez SR905

SR905_CNF_1M_01.jpg

Dean Edge Q5

122082.jpg

Schecter Stiletto Custom 5

513050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Warwick er ikke helt deg? Hva skal det bety?

Go for the Dean-machine!

det betyr at jeg ikke liker warwick noe spessielt' date=' jeg liker ikke lyden og utseendet noe spess[/quote']

Det finnes ikke bare én modell fra Warwick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warwick er ikke helt deg? Hva skal det bety?

Go for the Dean-machine!

det betyr at jeg ikke liker warwick noe spessielt' date=' jeg liker ikke lyden og utseendet noe spess[/quote']

Det finnes ikke bare én modell fra Warwick.

nei, men jeg liker ikke warwick, enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warwick er ikke helt deg? Hva skal det bety?

Go for the Dean-machine!

det betyr at jeg ikke liker warwick noe spessielt, jeg liker ikke lyden og utseendet noe spess

Det finnes ikke bare én modell fra Warwick.

Warwick har mange modeler.Men alle ser jo nesten like ut.

Han likte jo ikke utseende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt på 5-strengeren til Dean, men jeg har spilt på Q4, 4-strengeren. Det var noe av det beste jeg har spilt på noensinne,

deilig slank hals med strålende gripebrett, deilig finish og fantastisk lyd.

Fikk til store variasjoner med den aktive elektronikken, og de lave mørke bunnene var enorme.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan egentlig ikke noe med basser.

men brorn min har en cort corbow med 4 strenger.(skal ikke selges :P )

de kan skaffes med 5 strenger, utseende er ganske bra, hlasen skal visst nok være veldig behagelig, desvere har de bare en mic, men de skal være ganske gode =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i esp custom order form står det litt info om treverk, der slår de litt ned på basswood, det står

:Basswood, weight light, hardness light, sound high 6 sound mid 6 sound low 5, wide range balanced tone, close to alder but less body.

så eg er nok enig med at basswood ikke her helt det store.

eg ville gått for esp foresteren men så er jo jeg en esp fanatiker og da,

desverre har eg lite til ingen info på agathis treverk, men har fra

folk som har esp forester basser hørt at de er deilige å spille på.

men smak og behag, skulle jo helst a testet de før kjøp

den sp b-255 er veldig lik sånn i spesifikasjoner, men jeg synes det ser ut som halsen er litt bredere.

de to andre har eg lite info på så sier ingenting om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i esp custom order form står det litt info om treverk, der slår de litt ned på basswood, det står

:Basswood, weight light, hardness light, sound high 6 sound mid 6 sound low 5, wide range balanced tone, close to alder but less body.

så eg er nok enig med at basswood ikke her helt det store.

eg ville gått for esp foresteren men så er jo jeg en esp fanatiker og da,

desverre har eg lite til ingen info på agathis treverk, men har fra

folk som har esp forester basser hørt at de er deilige å spille på.

men smak og behag, skulle jo helst a testet de før kjøp

den sp b-255 er veldig lik sånn i spesifikasjoner, men jeg synes det ser ut som halsen er litt bredere.

de to andre har eg lite info på så sier ingenting om dem.

takker for svar, men første jeg skal si er at Arendal og omegn har litt dårlig utvalg av basser og slikt, mest morgan, crafter, rockbass og fendere som sjappene har. men jeg er tolerant når det gjelder halsformer og slikt. har hørt agathis er litt billig treverk som ikke har lydegenskaper som ask, lønn osv. så da er jeg litt skeptisk til de bassene der.

men jeg kan ta en litt oppsummering av mine meninger av bassene, men jeg skal nok finne noen flere basser som jeg skal vudere

begynner med :

Dean Q5 Edge : Veldig fin bass, ser ut som den har en helt grei strengeavstand også, men basswood gjør dette til litt skeptisk bass, EMG HZ pickups, hadde jeg godt for den så hadde jeg nok byttet pickups til Bartolini

ESP F-255 : Veldig metall preget bass, det er jo kult, men agathis treverket trekker ned, strengeavstanden er litt tett synes jeg(har sett på high-res bilder) EMG HZ pickups

ESP B-255 : veldig flott bass utseendemessig (har dog aldri prøvd den :P)

flamme lønn topp gjør denne intressant,helt grei strengeavstand(siden halsen er bedre enn F versjonen), men agathisen trekker desverre ned, EMG HZ pickups.

Ibanez SR905 : veldig vakker bass, Bartolini pickups, neck-thru hals, lønn kropp, tynn hals, men strengeavstanden ser helt grei ut, 16,5mm. tror jeg skal klare meg med det.

men denne oppsummeringen vil ikke si at jeg skal ha ibanez'en, men den er aktuell, men jeg vil ha andre basser som jeg vil velge mellom og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.