Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mute Mutant - 80's retro-wave action-pop


Straymond

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Høres veldig 80-talls ut så der treffer du/dere! :) Bra lyd. Vokalisten er flink. Men dette er ikke musikk jeg hører på. Men godt jobba! Høres profft ut.

Det var den fra 27 mars jeg sikta til.

Endret av Alijens
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Inte alls min tekopp egentligen men det här är väldigt bra genomfört. Behagligt (positivt menat, inte behagligt som i tråkigt) att lyssna på, jag tycker inte om en massa taktbyten och annat tjafs :). Det är precis lagom mycket av allting, inte överdrivet mycket synth eller effekter, men precis lagom. Allt passar liksom in. Kanonbra jobbat :) . Hade varit intressant att få höra mer om hur ni gör hela grejja. Hur spelar ni in? Hardware/software mm.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg og Martin sitter aldri sammen og jobber. Han lager gjerne en skisse (mener han bruker fruitloops med ymse plugins), sender den til meg, jeg legger på litt gitarer, evt litt bass og jeg sender det tilbake. Så bouncer vi slik frem og tilbake til begge er fornøyd :)

Jeg benytter Nuendo som DAW. På de to første skivene så brukte jeg et line 6 lydkort med podfarm, mens nå bruker jeg headrush gigboard :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, skal kose meg med albumet på balkongen i sola etterpå! Har dere plan om fysisk utgivelse denne gangen?

Edit: Dere burde poste dette i Synthwave-gruppa på Facebook. Gjengen der er meget mottakelig. Tror dere hadde fått masse oppmerksomhet der. 

Endret av Skullkrusher
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Denne skulle i utgangspunktet komme på vinyl, men det ble stukket noen covid-kjepper i hjula der. Det ligger an til å komme en slags best of istedet :)

hvilke av gruppene tenkte du? Er medlem av en håndfull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Straymond skrev:

Så kult! Denne skulle i utgangspunktet komme på vinyl, men det ble stukket noen covid-kjepper i hjula der. Det ligger an til å komme en slags best of istedet :)

hvilke av gruppene tenkte du? Er medlem av en håndfull 

Ah, skjønner! Da skal jeg følge med. 

Den som bare heter "Synthwave" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt gjennom en 3-4 ganger nå. Synes dere hever dere for hver utgivelse, jeg. Låtskriving og produksjon blir bare bedre og bedre. Fin balanse mellom bangers som setter seg tvert (Jack & Thrust, Starchild) og låter som trenger å vokse litt før de sitter ordentlig (Wings of Wax og Heavy Rain). 

Dere fortjener å være mye større enn dere er. Jeg ville seriøst ha sendt en mail til f.eks. NewRetroWave og sett hvilke muligheter som finnes. Har sagt det før og, men dere skiller dere så positivt ut i en sjanger med raskt voksende fanskare hvor det finnes mange grupper som låter ganske like hverandre. 

Endret av Skullkrusher
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.