Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skrutrekker til div stompboxer


Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har nylig flyttet for meg selv, og har tydeligvis litt manko i verktøy-skapet. Fordi de to siste gangene jeg har skrudd opp en pedal, har jeg klart å skade 1-2 av 4 skruer. 

Er litt lei dette, og får ikke skrudd opp mitt siste innkjøp. Noen som vet hvilken skrutrekker jeg mangler?

På forhånd takk! Strømforsyningen røyk tidligere denne måneden, og har en uprøvd Pharaoh Fuzz som venter hjemme.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Baxter skrev:

Husk også at JIS (Japanese Industry Standard) ikke er lik hverken Philips eller posidrive, og de fleste asiatiskproduserte gjenstander benytter denne typen skruer.

Hæ? Noe man ikkje har fått med seg??

edit.. "ikke lik phillips" er vel å ta i. Hadde googlet disse tidligere, og pleier bruke phillips. 

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SteikBacon skrev:

Hæ? Noe man ikkje har fått med seg??

edit.. "ikke lik phillips" er vel å ta i. Hadde googlet disse tidligere, og pleier bruke phillips. 

OK, jeg burde skrevet lik, men ikke identisk. Problemet er at skruene har grunnere spor, og en Philips-trekker som passer fyller ikke ut sporet og dermed sliter den ofte vekk midten av sporet. Spesielt på små skruer. Det er absolutt stor nok forskjell til at det lønner seg å ha skrujern med begge sportyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Baxter skrev:

OK, jeg burde skrevet lik, men ikke identisk. Problemet er at skruene har grunnere spor, og en Philips-trekker som passer fyller ikke ut sporet og dermed sliter den ofte vekk midten av sporet. Spesielt på små skruer. Det er absolutt stor nok forskjell til at det lønner seg å ha skrujern med begge sportyper.

Jupp, kjenner problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Når man jobber med elektro/elektronikk så foretrekker jeg isolert verktøy. Er ikke noe særlig dyrere, men mer behagelig og tryggere å bruke (ofte god kvalitet på disse også..)

129kr på Jula for et sett

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/skrutrekkere/elektriske-skrutrekkere/sett-med-isolerte-skrutrekkere-110319/

110319.jpg?width=458&height=458&scale=ca

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.