Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Epiphone Riviera ('Blue Label', 70-talls)


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

En gitar kommer sjeldent alene...

Epiphone Riviera, valnøttbrun. Tøff 70-taller. Relativt tykk hals. Overraskende gode pickups, men med bråkete elektronikk, som er original, SVÆÆÆÆRE potmetere (dobbelt så store som vanlige store potmetere). 

Fotografen burde fått pryl for ikke å skjønne seg på dette med å stille inn riktig hvitbalanse...

DSC_0804.jpg

DSC_0805.jpg

DSC_0806.jpg

DSC_0824.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker! Digger de inlayene der.

Hva er opprinnelig tanken bak et sånt strengefeste, utover design? Er det merkbart når en spiller på den?

Så hvordan ser denne sagingen på baksiden du nevnte ut?

 

+i margen for enstavsparkett. Skulle gitt byggeren her pryl for å velge 3-stavs.

(Sist du la ut et gitarbilde var det i identiske eames-stoler som vi har, på identiske sitteputer fra Ikea. God smak!)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, space skrev:

Lekker! Digger de inlayene der.

Hva er opprinnelig tanken bak et sånt strengefeste, utover design? Er det merkbart når en spiller på den?

Så hvordan ser denne sagingen på baksiden du nevnte ut?

Fete inlays, ja. De gjør mye av greia. Det gamle headstock-designet er også utrolig kult, ser hundre ganger bedre ut enn den vanlige de bruker på alle andre modeller (denne svære varianten mener jeg kun er brukt på originalmodellene om jeg ikke er helt på jordet..., eller, Sheraton har vel en egen variant den også).

Bilde av sagejobben... Skal plukke av plata og ta bilde etter hvert. Når, ikke hvis, denne leveres inn for re-fretting så skal jeg forhøre meg om det går an å utbedre hærverket som er gjort på baksiden. Det påvirker ikke gitaren noe særlig tror jeg, så det plager meg ikke veldig, men hadde klart sett at det hadde blitt gjort noe penere. Antakelig er det såpass tykkelse i bunnen at det fint går an å frese/forsenke slik at en ny bakplate (tynnere enn den som står på nå) går i flukt med baksiden.

Ikke akkurat noen 'case queen' dette her, ei heller noen 'player' per dags dato, men det skal den bli.

Årstallet vet jeg ikke så mye om enda, annet enn at det er 70-tallet en plass. Har funnet lignende gitar på eBay tidligere, annonsert som 77-79-modell, http://www.ebay.com/itm/Epiphone-Riviera-Made-in-Japan-Blue-Label-75-79-Matsumoku-Plays-amp-Sounds-Good-/111935935372?nma=true&si=Fsay0RpK5FkTAJdhGz6QyBWWvBs%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557, så det gjelder vel min gitar også. Kan se ut som at disse originalt har FEB, noe min ikke har, men nå syns jeg det kan se ut til at min har blitt båndet om en gang tidligere også... Med andre ord blitt spilt mye på. :) 

IMG_1377.JPG

IMG_1378.JPG

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, space skrev:

Kan ikke helt si jeg ser den store forskjellen på headstocken i forhold til Dot? Er den litt videre i toppen?

Var jo pent nok dekket til det hullet da.

Den har svak 'bevel' (hva kaller man slikt på norsk?) på utsiden, i buen hvor stemmeskruene er. Denne mangel 'Dot'. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.