Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Crews KTR LS-01 FM


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Jeg går alltid på noen smeller når det er ferie. Slår aldri feil.

Var egentlig ute etter en Flying V, type korina'ish..., men endte opp med en LP og en 335-sak. Grei fangst allikevel.

Så da..., en Crews KTR LS-01 FM. Husmerket til Musicland, stor musikksjappe i Japan. Laget på Terada-fabrikken som har en passe lang og fin historie når det gjelder japanske gitarer.

I god forfatning, men bærer preg av at den ikke har blitt spilt så mye på i det siste. Litt smårust på noen av båndene og et gripebrett som skriker etter olje. Ellers er det lite å sette fingern på her. God og tjukk hals i 50-tallsgata. Hadde en R7 for noen år tilbake og tykkelsen på Crews-halsen er ikke langt unna. Komfortabel!

Står Lindy Fralins i den, men disse er ikke originale. Long neck tenon. Pickupcavityene skjermet med sånn svart maling så får ikke sett om det er flammelønn tvers igjennom eller om det er veneer. Til prisen tipper jeg veneer, men neimen meg ikke sikker. 

Litt appelsinhudlakk på denne, godt mulig jeg prøver å våtpusse og polere den opp. Såpass fin at det hadde den fortjent. Skal være nitro klarlakk i følge spec sheet'en.

Også fin-fin og solid kasse.

Tar som vanlig bilder med en potet, men skal se om jeg drar frem speilrefleksen i morgen om det er fint lys ute.

IMG_1337.JPG

IMG_1344.JPG

IMG_1346.JPG

IMG_1348.JPG

IMG_1350.JPG

IMG_1351.JPG

IMG_1352.JPG

IMG_1354.JPG

IMG_1355.JPG

IMG_1356.JPG

IMG_1357.JPG

IMG_1358.JPG

IMG_1359.JPG

IMG_1360.JPG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, germaniumkid skrev:

Den så jo riktig så lekker ut. Hvordan er vekta?

Så godt som fire blank. Akseptabelt, og overraskende "mye" ettersom jeg sitter med ett inntrykk av at mange av LP-kopiene som produseres i Japan ofte har skremmende tiltalende vekt, uten at det nødvendigvis er like positivt som når Gibson lager LPer med lav vekt (solide, ikke weight relieved/chambered). 

Specs sier "African Mahogany". Skal visst være tyngre enn søramerikansk mahogni, så jeg antar at 4 kg er bra. :) R7en jeg hadde veide 4,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gitar. Googla litt og fant et bilde fra ktr-ls-01 i produksjon som viser en skikkelig maple cap (kan jo være feil illustrasjonsbilde, men uansett tror jeg det stemmer). Disse gitarene har også halser som er lagd for hånd hele veien så de vil nok variere litt (som med G*bson CS/Historics). Tror også sånn generelt at Crews Maniac Sound selges til/av flere en Musicland nå, men at Musicland har spesialbestilt noen serier.

Happy NGD!

Edit: Fant bildeshot-2017-01-02_23-36-22.png'

Edit 2: Hvis ikke dette er en plaintop da, men tror det står Canadian Maple top på begge.

Endret av blaamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen -grattis!
Skjønner at laminat eller solid lønnetopp er et tema om man kjøper samleobjekt med Gibsonlogo, men tipper det blir vanskelig å både se- og høre forskjell :)
Hvordan er hodet og stemmemekanikken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

"Necroposting"

Denne gitaren havnet plutselig i samlinga mi etter at jeg solgte min 2002 Gibson Les Paul Standard Plus😊 Gibby’n var en god gitar, men (litt skremmende å si dette) Crews’n betrakter jeg som en saftig oppgradering. Vil si at den legger seg fint mellom en Standard og en Custom Shop, og da nærmere en CS enn en Standard. Halsen minner om en mellomting mellom en CS58 og en CS60 hvis jeg tar utgangspunkt i de jeg selv hadde en gang.

Har sjekket litt specs på nett (fant lik gitar på Reverb med serienr. 14376, min har 14377), og lakkmessig skal nitro være involvert.

Etter at jeg mottok den har jeg rengjort halsen, polert bånd og oljet halsen. Gjorde underverker for spillbarhetsfølelsen, og halsen ser unektelig litt mer innbydende ut.

Jeg vet ikke med sikkerhet hvilken modell Lindy Fralins pupsa er, men mistenker at det er gamleutgaven av Lindy Fralins PAF. Jeg har samme sett i en MiK (first run) Epiphone ES335, og de låter nærmest identisk.
 

Sjekket elektronikk og pots også. Pots er originale, caps er byttet til Orange Drops (eller hva de nå heter...), og det er loddet inn treblebleed på begge volumpotene. Meget bra og ryddig arbeid, så den som har gjort det har nok jobbet ut fra at "hastverk er lastverk"👍

Når jeg først valgte å selge Gibson LPn for å frigjøre litt cash, kunne jeg ikke vært mer fornøyd med erstatningen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.