Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morten prøver å lage musikk


Mortenolb

Anbefalte innlegg

Heja. Som et forsøk i motivasjon på å være mer produktiv, i tillegg til at jeg liker feedback, så tenkte jeg å ha en egen tråd hvor jeg legger ut ting innimellom. Vet ikke hvor ofte det blir, men..

Starter med noe jeg har linka tidligere, men den første hele låta jeg har klart å lage noen gang, og definitivt det mest produktive jeg har gjort i 2016.. Trenger å spilles tightere og renere, pluss vokal hadde gjort seg, og kanskje noe mer gitarfills her og der, men jeg er egentlig sykt fornøyd.. Om det er lov! Trommer er gjort av en kompis, bass og miks av en annen kompis.

Om noen bryr seg;
LTD M200FM (ikke den i videoen med andre ord, durrr. Burde nok heller brukt Ibanezen mtp. pickups, men vet ikke hvorfor jeg ikke gjorde det)
Providence Stampede SOV-2
Strymon BlueSky
Mesa Express 5:25

Endret av Mortenolb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31/12/2016 at 6.41, Mortenolb skrev:

Heja. Som et forsøk i motivasjon på å være mer produktiv, i tillegg til at jeg liker feedback, så tenkte jeg å ha en egen tråd hvor jeg legger ut ting innimellom. Vet ikke hvor ofte det blir, men..

Starter med noe jeg har linka tidligere, men den første hele låta jeg har klart å lage noen gang, og definitivt det mest produktive jeg har gjort i 2016.. Trenger å spilles tightere og renere, pluss vokal hadde gjort seg, og kanskje noe mer gitarfills her og der, men jeg er egentlig sykt fornøyd.. Om det er lov! Trommer er gjort av en kompis, bass og miks av en annen kompis.

Om noen bryr seg;
LTD M200FM (ikke den i videoen med andre ord, durrr. Burde nok heller brukt Ibanezen mtp. pickups, men vet ikke hvorfor jeg ikke gjorde det)
Providence Stampede SOV-2
Strymon BlueSky
Mesa Express 5:25



 
Meget god teknikk arpeggios 

 

 Gratulerer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Den du har video av i åpningsposten klarte å holde meg interessert i 5 minutter, og det er det ikke mange instrumentale låter som klarer. Kudos! Låt nummer 2 var fet den også, men den klarte ikke holde interessen min i like stor grad, uten at det trenger bety noe.

Ellers synes jeg generelt at det spilles bra, og låter fett. Imponert!

Ellers vil jeg kommentere at du er langt mer produktiv enn meg, som sitter stuck med et par vers, et par refrenger og et "riff", fordelt på 3 ulike låter :P

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste versjonen her nå. Har har hørt meg litt døv på det, så lurer på om noen mener noe bør fikses på gitarene? Mener ikke spille annerledes, selv om jeg forsåvidt kan ta imot tips der og, men om det er noen åpenbare feil eller ting som ikke høres bra ut..

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sarge skrev:

Stemningsfullt og bra spilt. Jeg synes nok at miksen er litt udynamisk. Når trommene kommer inn synes jeg de er gjennomgående litt for lavt mikset og drukner litt i gitaren. 

Det kan nok ha noe å gjøre med at det ikke er mikset enda :P

 

Sånn ellers er dette fortsatt trommene jeg har gjort, selv om det er langt bedre enn noe jeg har gjort av trommer tidligere(programmering, obviously).. Men en annen som veit hva han driver med skal ta seg av det, også blir det miksa etter det. Han legger kanskje på litt gitar her og der i tillegg, så det kan bli decent!

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.