Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Firebird!


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

birds.jpg

Samme gamle bildet, det er noen år gammelt nå :)

ObG med Zhangbuckers og Steinbergers, denne blir nok ikke solgt.

Epiphone, har fått SD Phat Cat og SH-5 og har blitt mye/godt brukt. Solid sak som låter bra.

Warmoth-fugl med GFS alnico MM-pickuper (til salgs forresten, har ikke blitt brukt på lenge)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom ramlende inn dørene i dag. Banjotuners og greier. Imponert over Epiphone og hva de har fått til her..... er noen år siden Firebirdene kom med "skikkelige" tuners, epiphone har vel aldri gjort det meg bekjent! Bird is the word?

IMG_4732.JPG

Endret av mrwarensemble
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, germaniumkid skrev:

Den nye Bonamassa-Epien? Hvordan er den? Har siklet litt på en slik selv. 

Ja, det er det. Jo, som jeg skriver så imponerer Epiphone med denne altså. Har en Gibson firebird 1 pre customshop fra 91 og dette er faktisk ikke så langt unna, selv om det føles rart å si det? Eneste som kan kickes på er vel volumpotten som ikke er så "følsom" slik jeg liker det men det er en quickfix, Så skulle jeg gjerne hatt jumbobånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mrwarensemble skrev:

Ja, det er det. Jo, som jeg skriver så imponerer Epiphone med denne altså. Har en Gibson firebird 1 pre customshop fra 91 og dette er faktisk ikke så langt unna, selv om det føles rart å si det1f914.png Eneste som kan kickes på er vel volumpotten som ikke er så "følsom" slik jeg liker det men det er en quickfix, Så skulle jeg gjerne hatt jumbobånd. 

Hvordan fikser du at volumpotten blir mer følsom? 

(Er ikke frekk, bare nysj)

Endret av strikes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en noen og 80 Grecobird.

DSC_6341_zpsfk4x75v4.jpg

Den har forøvrig også tilhørt trådstarter en gang i tiden.

Edit: Er utført noe arbeid på den i mitt eie. Det er byttet stol og endestykke til Faber lightweight med brass sadler i stolen. Dette er også den eneste gitaren jeg ikke bruker 10-46 strenger på, da den har behov for litt mer spenn. Bruker 11-52 pr. i dag. Byttet 1.-5. bånd og nut. Pickuper og elektronikk låter veldig bra. Har lyst til å prøve et RS-kit, men usikker på om det blir noe. Har kostet på denne gitaren såpass at jeg ikke er sikker på om videre påkost er noe jeg vil prioritere. Det er tross alt en japan-kopi. :)

Endret av Audun
Tilleggsinfo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, orsvend skrev:

Min '99 el '00 Firebird VII. (Har teipa ned midt-pickupen da jeg hengte opp plekteret i den hele tida, selv i laveste posisjon)

 

15943320_10153935588002723_318266251_o.jpg

Får ikke opp noe bilde...

Sorry, så nå at det tydeligvis er pga. flytting av bildearkiv.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.