Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten øvingsamp med effekter


Fender1990

Anbefalte innlegg

Hvis du har en AC15 og syns det er for mye, så ville jeg kjøpt en så liten forsterker som overhode mulig, uten at du blir misfornøyd.
Bor selv i leilighet og vet at det skal meget liten forsterker til for at det skal være bra nok. Ingenting som er verre enn å øve inn soloer/sanger osv bit for bit for naboene som må høre dette om og om igjen dagen lang.

Det er bare å innstille seg på en liten transistoramp med 10 tommer eller tilsvarende fra starten av. Ellers ender du opp med å selge den igjen og se etter noe nytt rimelig kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde kjapt Katana 50w og likte den. Må også si at til stuevolum, så er Yamaha THR10 (C var den jeg testet) imponerende bra. 
Eller tenke annerledes og kombinere f. eks. Guitar Rig på Mac/PC og en studiomonitor hvis man ikke vil bruke headset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet med hodetelefonutgangog og brukbar lyd er oppskriften her i gården. Både naboen og samboern er fornøyd med den løsningen. Meg også!

Kjøpte en Fender Mustang 1 til halv pris fra Vintagegitar for lenge siden. Denne alene evt sammen med mac og garageband duger lenge for alle øvingsscenarioer jeg har.

Masse godlyd og kan sette pedalbrettet foran om jeg ønsker. Jeg gikk for en løsning som slo bra ut kost/nytte-messig. Det finnes mange alternativer, også med bedre lyd. Husker for øvrig med gru lyden fra en liten Park øvingsforsterker jeg brukte på 90-tallet. Vi er virkelig inne i gullalderen for soveromsgitarister. 

 

Endret av Ptr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, December 25, 2016 at 14.23, Fender1990 skrev:

Ser meget bra ut :) Mulig det blir den!

Hva med Marshall code 25?

 

Den Wednesday, December 28, 2016 at 12.24, Kossoff skrev:

Ligg unna. Låter ikke særlig bra.

Har Code 25 og jeg synes den høres bra ut, tatt prisen i betraktning. Duger til mitt hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Fender Mustang eller Boss Katana, skulle jeg hatt ny øvingsamp selv ville jeg gått for sistnevnte. Begge låter bra, Fender-ampen låter veldig (!) bra på fenderlyder, som man kan forvente. Katana har veldig gode lyder jevnt over, og jeg synes etter litt prøving at effektdelen også er veldig god. Det jeg liker spesielt godt med Katana er at den er veldig enkel i bruk. Du slipper å knote i menyer og små skjermer og den er intuitiv i bruk. I tillegg synes jeg også den ser skamfet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Er det noko nytt på denne fronten? Eg har i bøtter og spann med store rørforsterkere, men ender stort sett opp med ein Micro Cube når eg skal kosespille for meg sjølv. Eg kunne tenkt meg ein amp med litt meir effekter (mulighet til å justere fleire parameter), men gidder ikkje legge for mye cash i det. Og så må det være enkelt, dvs. gitar - kabel - forsterker, slik at det er kjapt å koble opp hvis ein vil klimpre litt i 5 minutter. Metallvreng er kanskje det gøyeste på Micro Cuben, men den bør ha fin cleanlyd også. Er det fortsatt Katana og Mustang som gjelder eller er det noko nytt som eg heller burde sjekka ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.