Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny elgitar


Dutte

Anbefalte innlegg

Hei. Har dere noen tips på lettspilt gitar? Har en usa stratocaster nå men har bestemt meg for att jeg vil ha en ny gitar for å få litt avveksling 1f60a.png spiller vell mest solo. Vil bruke mellom 8 å 14 tusn ca. Var på tur å kjøpe en les paul men ble usikker på om den er nå bedre enn stratocastern hehe.. Elsker fendern. Vil bare prøve nå nytt liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mulig å få tips herfra til evigheten, med mindre du kan spesifisere musikksmak etc. etc.
Les Pauls er jo allsidige, men skulle jeg hatt bare én gitar, tror jeg nesten jeg hadde kikket på en PRS med tremolo og coilsplit. 
Til og med SE serien er gode gitarer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Suhr Rasmus, ligger en til salgs her:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87988147

 

Med humbuckere og 24 frets så gir den deg litt andre muligheter enn Straten, og er således et fint tillegg.

Denne er utrolig bra ift. prisen, og noe mer lettspilt skal man lete lenge etter. Jeg er for øvrig tidligere eier på den som er tilsalgs... 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, vim skrev:

Er vel mulig å få tips herfra til evigheten, med mindre du kan spesifisere musikksmak etc. etc.
Les Pauls er jo allsidige, men skulle jeg hatt bare én gitar, tror jeg nesten jeg hadde kikket på en PRS med tremolo og coilsplit. 
Til og med SE serien er gode gitarer.

Når det gjelder musikk spiller jeg gunsn roses, iron maiden, pink floyd, dire straits, Aerosmith osv osv.. Masse forskjellig som sagt. Så vil ha en allsidig gitar. Spiller mest solo.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg PRS er på sporet fortsatt. Veldig mye gitar for pengene i SE. Eller en brukt USA versjon kanskje.
En Les Paul med ikke så hotte pickuper kan også alt fra twangy clean Dire Straits og Tele-aktig lyd til G&R. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du få like mange tips og meninger som det er gitarister.. sett av en dag til å teste ut de forskjellige. Søk opp på nett hos andre slags gitar som har de spesifikasjonene du er ute etter og gå å prøv dem. En tynn og rask hals foretrekker jeg. Dette passer hendene mine best. Den ergonomien er det ikke så mange som tenker over egentlig.

Gjorde det nettopp selv, men de fleste her vil anbefale deg sine favoritter tuftet på egen erfaring. Prøv gitarer du og finn ut av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Paul er rimelig trygt, det er som regel gode gitrarer. Til den prisen der kan du også se etter en brukt Music Man JP6 eller lignende. Hvis du vil prøve et rimelig alternativ, så kan jeg anbefale EVH eller Peavey Wolfgang også. Ellers er det heller ikke feil med et par "utradisjonelle" alternativer som Suhr, EVH, Music Man, Mayones etc. Gibson og Fender er veldig bra, men det finnes en del andre spennende alternativer også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "ønsker ny el-gitar..." problemstilling eller ønskestilling?

Siden du tydeligvis har spilt en del vet du trolig hva du ønsker. Gjøre gitarutvalget "komplett" med å sitte inne med både F og G (som gir anerkjennende nikk fra "samlere"), ei shreddefjøl (som samme samlerne lager "skrik-fjes" til), eller er det andre preferanse som f.eks. en "skal ha"-liste ala: buckere/splitfunksjon/tremolo/piezo/22-24bånd/treverk/lyst-mørkt gripebrett osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.