Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Babyproof gitaroppheng i stuen


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et par el-gitarer som jeg har stående på stuen, og ønsker å fortsette med det på den jevne temperaturen, og tilgjengeligheten. Samtidig har jeg en ettåring som etter sikkert vil synes det er veldig spennende å leke med (les: rive i) gitarene.

Skulle gjerne hatt tips til hvordan jeg kan få til en ganske sikker oppbevaring av gitarene på stuen, uten at det utgjør noen risiko for ettåringen (ei heller gitarene). Har tenkt på å henge gitarene på veggen, men må da ha et oppheng som forhindrer babyen i å rive med gitarene. Har et oppheng som dette liggende, men det er relativt enkelt for et barn å dytte litt på gitaren slik at den faller ned.

Noen her som har godt tips til hvordan jeg kan oppbevare gitarene i stuen? Ønsker helst ikke å måtte låse de ned i en gitarkoffert eller noe, for da blir det ganske kronglete å bare plukke den med seg når jeg først har noen få minutter til gitarspilling.

Mvh kenneho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre forslaget er det jeg har i stuen, men den henger såpass langt oppe at minsten aldri ville klart å skubbe den opp over terskelen for når opphenget "slipper".
Om man skal være helt sikker er nok forslag 1, eller noe veldig likt, det beste for alle involverte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.12.2016 at 9.24, Slashaxl skrev:

Et stativ som henges høyt. 
Har dog et vanlig Hercules stativ som settes på gulvet på stua selv. Ingen barn har velta det enda :P


Med hun eldste stod gitarene trygt i stativene sine, men av ulike grunner (f.eks. romløsning på vår nye bolig) tør jeg ikke gamble på det denne gangen. Men ellers var det et bra innspill - det er ikke gitt at barn har interesse av å rive ned gitarer.

 

Den 21.12.2016 at 8.58, lokmund skrev:

Det andre forslaget er det jeg har i stuen, men den henger såpass langt oppe at minsten aldri ville klart å skubbe den opp over terskelen for når opphenget "slipper".
Om man skal være helt sikker er nok forslag 1, eller noe veldig likt, det beste for alle involverte. :)

Du mener at http://www.procom.no/gitarrekvisita/stativer/hercules-gsp39wb.html er litt mindre sikker enn den andre? Jeg har ikke sett disse up close, men er de virker tilsynelatende ganske like. Tenkte du kanskje på at barn kan få av vippearmene dersom de når opp dit, mens det er vanskeligere på den først du linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.