Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maybach - erfaringer?


vim

Anbefalte innlegg

Som vanlig er jeg mer og mer forvirret, jo mer jeg tester og leser...
Kom nylig over en Gibson R9 som går utenpå alle LPér jeg har eid eller prøvd. Problemet er prisen på godt over 50´i dagens marked!
Samtidig har jeg fortsatt friskt i minne en Maybach Lester 59, som også var en veldig god gitar til godt under halve prisen (21990).
Problemet er litt jåleri: Hadde ikke vært feil å finne den ultimate LPén og samtidig ha Gibson på headstocken :)
Rimeligere Gibson LPér har jeg mer eller mindre slått fra meg. Mange har vært OK (gode å spille på og gode gjennom amp, men mangler skikkelig liv i treverket akustisk, men ingen jeg virkelig har falt for av Std. og Traditional. 
Vet det finnes mye bra MIJ, men vil ikke kjøpe noe uprøvd.
 

Noen som har noen erfaringer med Maybach?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa en Maybach Lester 59, og det var en strålende gitar! Testa den kun akustisk, men den slo samtlige av Gibson Custom Shop Les Pauler jeg har eid. Skal nevnes at det har mye med setup også å gjøre, CS Les Paulene jeg hadde var ikke veldig bra satt opp mens Maybachen er den best oppsatte gitaren jeg har prøvd. Kvalitetsfølelse, vekt og utseende var helt top notch, så hvis du klarer deg uten Gibson-logoen er jeg nesten helt sikker på at du blir fornøyd ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp noe om leveringstidspunkt annet enn i morgen? Synes det er svært lite info på den sporinga. Ble litt vel internt dette nå men men:)
EDIT. Så nå at det var mye mer info på PCn kontra på mobilen. Står at det leveres før 16 så da er det jo bare å ha kaffe klar dagen lang og sette bena på bordet og vente:)

Endret av Threechords
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roe skrev:

jeg er også imponert over disse gitarene. Synd de ikke lager noe ala R4 el LP jr

Gitarhuset Oslo sa de hadde en blå med P90 da jeg var innom (tror jeg), men jeg så aldri etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Laminat/veneer/finer-topp..., ikke flammelønn tvers i gjennom. Forklarer en del av prisen. :) (Det finner man ikke på en R9).

Er nok der du finner de 30 000,- i forskjell ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.