Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruktpriser på Faded Les Paul Std.


vim

Anbefalte innlegg

Ser at flere håper å få 15000,- for disse på Finn. Da jeg selv vurderte disse rundt 2007-2008, gikk de for 10-12 tusen i butikk, men de jeg så på holdt ikke overbevisende kvalitet på treverk og håndtverk. 
Er det virkelig realistiske priser med 15´ for disse nå? På nivå med vanlig Std. eller Traditional?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var vel også utskjelt av puristene den gang de kom, men har vel vist seg i ettertid at det kan være gode gitarer (Larry Corsa kjøpte vel et lass av disse for modifisering). Kikket selv på en slik rundt 2006-2007 da ny fra butikk for 13995,- Nesten sikker på at de gikk billigere som flere har nevnt på kampanje senere. Hadde en brukt for hånden også for 6500 i 2011 (den lå på Finn.no). Hvis jeg hadde funnet et godt eksemplar i dag hadde jeg glatt betalt 12000, men det er maks for min del.

Edit: 12000 gjelder for meg hvis jeg hadde fått sjansen til å prøve gitaren først. Uprøvd kjøpt via f.eks finn.no hadde jeg betalt maks 9000,-

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes alltid at de generelt så kjipere ut, og det synes jeg forsåvidt enda. Men uten lakken er de jo en drøm å spille på, samt har en veldig god resonans. 
Jeg ble mer og mer nysgjerrig når jeg leste all positiv omtale de fikk i ettertid, å da jeg fikk et forslag om en i bytte en her tidligere var det bare å prøve. Angrer ikke på det.
Dette er vel også årsaken til at de har blitt så populære i ettertid. Men ja, det er tungt å svelge at de er så dyre om man skal kjøpe brukt, nettopp fordi man vet hva de gikk nye for. Riktignok på kampanje... Men disse er faktisk verdt prisen sammenlignet med alt annet. Kan heller si det var en "bom" den gang de var på kampanje.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.