Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGGD (Ny Gammel Gitar Dag)


Metalfreak92

Anbefalte innlegg

NGD i form av at gammel gitar ble som ny! Har hatt gitaren i noe som føles som en evighet MEN pga et heftig tilfelle av "Buckle-scratches" hadde jeg ikke noe valg annet enn å fornye gitaren litt i forhold til innmat, mikrofoner og lakk! Skal nevnes at både loddingen og selve lakk-jobben ble gjort av en meget dyktig mann som holder til i Trondheim.

Gitaren endte opp med en rå finish av typen Flight-body og noen små kjente Destiny(Gaming) ikon, selve gitaren fikk påkostet seg nye mikrofoner: Bare knuckle Mule i neck og Bare knuckle Holy Diver i bridge, for at de skulle få en fin overgang fra det gamle ROTET av Original mikrofoner og potmeter, så måtte nye potmeter og kondensatorer kjøpes inn.

I utgangspunktet var denne gitaren en Gibson Explorer Cherry Red med Grover Tunere fra 1998. Det vises ikke så godt lenger ;)

Planen er å få tak i et nytt plekterbrett i fargen svart eller sølv. Men for nå ser gitaren helt grei ut. Man ser dessverre ikke gjenskinnet i lakken da bildene virkelig ikke rettferdiggjør gitarens utseende. :o

Explorer 1.jpg

Explorer 2.jpg

Explorer 3.jpg

Explorer 4.jpg

Explorer 5.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, begge to! :)
Evil_Caprino: Hadde egentlig sett for meg noe mer heavy der ja, men musikksmaken min har endret seg betraktelig over de siste årene, selv om jeg sitter å hører på Dio coverer for øyeblikket ;)
Ville gå for en mellomting mellom Rock og Blues, derfor ble det Mulen og Holy Diveren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh sånn å forstå, leste feil, man kan velge finisher hos Bare Knuckle UK selv, så om du har en Nailbomb eller en Juggernaut i gitaren synes dette ikke ved å velge en chrome finish av typen gull, sølv osv, med og uten skruerekkene :) Bare standard fargene på Pickupene er distinktivt for å se hvilke mikrofoner det er, om jeg har skjønt det rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, fikk lakkeringsjobben som en bursdagsgave for et par år tilbake :)  Den har tatt lengre tid PGA sommer til vinter skiftet da lakkeringen ble gjort i en garasje PGA størrelsen på gitaren, hvor den vanligvis ville blitt gjort på et hobby-rom. Spesielt naglene har tatt vanvittig lang tid, så om dette skulle vært gjort hos en profesjonell, snakker vi nok veldig mye cash ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Metalfreak92 skrev:

Ahh sånn å forstå, leste feil, man kan velge finisher hos Bare Knuckle UK selv, så om du har en Nailbomb eller en Juggernaut i gitaren synes dette ikke ved å velge en chrome finish av typen gull, sølv osv, med og uten skruerekkene :) Bare standard fargene på Pickupene er distinktivt for å se hvilke mikrofoner det er, om jeg har skjønt det rett.

Bestiller du en Holydiver får du den med kun én skruerekke uansett hvilket standard-cover du velger. Det stemmer at du kan velge cover med eller uten skruerekke(r), men pickups med kun en skruerekke vil du ikke kunne bestille med to og omvendt. Det er nok enten en Aftermath, Juggernaut eller Warpig som står i bridge :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alfi27 skrev:

Bestiller du en Holydiver får du den med kun én skruerekke uansett hvilket standard-cover du velger. Det stemmer at du kan velge cover med eller uten skruerekke(r), men pickups med kun en skruerekke vil du ikke kunne bestille med to og omvendt. Det er nok enten en Aftermath, Juggernaut eller Warpig som står i bridge :) 

Hei! Sjekket dette opp å må innrømme at du har rett, er så lenge siden disse mic'ene ble kjøpt at det går i surr :P
Det er faktisk en Warpig som står i bridgen, det merkelige er at jeg ikke finner den samme buckeren hos BKP sine sider så det er muligens en gammel sak, Holy diver får man tak i med to skruerekker men da må pickupen være åpen så jeg på sidene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Rå metaløks!

Er det Bare knuckle Holy diver? Er det ikke Warpig eller Juggernaut?

 

Du hadde fullstendig rett i at det kunne være en av overnevnte, sjekket det opp å viste seg at det er en Warpig, må virkelig sjekke hva jeg faktisk har og ikke har til neste gang en gitar går under ombygging ;)
Heldigvis er dette en Bridge pickup ihvertfall, kunne vært to Neck buckere i gitaren om jeg hadde gjort grove feil da jeg kjøpte buckerne, gikk aldri gjennom anskaffelsen av en Holy diver bridge fant jeg ut da jeg sjekket finn inn boksen min :)

 

Så hats of to you good sir ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Metalfreak92 skrev:

Hei! Sjekket dette opp å må innrømme at du har rett, er så lenge siden disse mic'ene ble kjøpt at det går i surr :P
Det er faktisk en Warpig som står i bridgen, det merkelige er at jeg ikke finner den samme buckeren hos BKP sine sider så det er muligens en gammel sak, Holy diver får man tak i med to skruerekker men da må pickupen være åpen så jeg på sidene deres :)

Warpig finner du her. Hvis du ser på bildet her så ser du at den har en rekke med skruer og en med såkalte slugs, i motsetning til Warpig som kan bestilles med enten bolter eller skruer, men ingen slugs. :)

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.