Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NVD


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Det vil jeg tro! Jeg skrur ofte ned volumpotten på Suhr-stratten min, selv om den har treble bleed. Synes ofte lyden er mer behagelig da. (Kan vel selvsagt også være at jeg hadde skrudd for høyt i utgangspunktet o.O )

På den annen side har vi @SteikBacon som synes hotte pickuper er the dog's bollox, og når man hører på pickupene hans er det jo vanskelig å motsi ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Det vil jeg tro! Jeg skrur ofte ned volumpotten på Suhr-stratten min, selv om den har treble bleed. Synes ofte lyden er mer behagelig da. (Kan vel selvsagt også være at jeg hadde skrudd for høyt i utgangspunktet o.O )

På den annen side har vi @SteikBacon som synes hotte pickuper er the dog's bollox, og når man hører på pickupene hans er det jo vanskelig å motsi ham.

Hundeballer??? Jaja. Men "hot" for å være tonebeskrivende er misvisende da det ikke bare er pickupens resistans som avgjør tone. Kan vikle supermasse med tykkere tråd, eller vikle lite med tynn tråd, få samme resistans men ikke samme tone. Kan vikle pickup med samme trådtykkelse men ulik lakk på tråd og få samme resistans men ulik lyd. Kan vikle med eksakt samme tråd men med magnetiske endringer og få ulik lyd. Kan til og med ha eksakt samme pickup men få ulik respons bare med å flytte pickup bittelitt. Dette var resistans, samme kan sies om impedans selv om det blir enda mer nøyaktig (men komplekst for å forstå hva som skjer). 

Mine pickuper måler ikke særlig mye men sparker både balle (hundens?) og får frem cellestruktur fra fingertuppene, samt all dynamikk mellom. 

Men kul gitar, regner med jeg får teste den en vakker dag. (Har nytt verksted med god kaffemaskin.. ?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her som la ut bilde av en nydelig Telecaster med Les Paul appointments og Goldtop, og den gjorde sånn inntrykk at når denne dukka opp, og slo meg som en enda bedre idé, føltes det som skjebnen. 

Det er litt som alle de nye utseendene som har dukket opp med globaliseringen, fotomodeller med lysebrun hud, afrikansk sprettrumpe og klare, isblå øyne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.