Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes tuning apparat for stemming av 12-strenger?


Anbefalte innlegg

Der er flere forskjellige måter å stemme en 12-strenger på, så det greieste er nok å lære seg hva de forskjellige strengen heter slik du ønsker at den skal være stemt.  Siden du bruker ipad´en så regner jeg med du har en interface mellom ipad´ en og guitaren i så fall har iRig god stemmeprogramvare som kan gi deg tonen uansett hvilket bånd og streng du er på. Fungerer også glimrende til intonering, noe du kanskje burde se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg har forferdelig lyst på en 12 strenger men kan ikke stemme en gitar. Jeg har ikke nok gehør. Derfor bruker jeg iPad til det. Men den han ikke stemme en 12-strenger. Finnes det apparat for stemming av 12-strenger elektronisk? Jeg kommer da til å kjøpe det.

Skulle ikke være noe problem å bruke ipadtuneren du allerere har. Så vidt jeg vet med 12-strengere, stemmes alt likt som før, bare at ekstrastrengene på G, D, A og E (6 strengen) stemmes en oktav høyere. Lys E og B sine ekstrastrenger stemmes klin likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er en 12 strenger app for apple ipad/iphone, men er ikke det du trenger egentlig ett printet ut skjema over hvilke toner strengene skal ha? Det er jo noe slikt de fleste starta med når de stemte  kassegitar med 6 strenger første gangen også, eller sin første elgitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.