Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar på budsjett


Reite95

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har spilt gitar i snart 10 år nå, men har ennå ikke hatt en skikkelig akustisk, går for det meste i el-gitar. Har lenge lurt på å kjøpe meg en akustisk gitar, men er veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. budsjettet ligger på 3-4k. Spiller mye folk/rock/blues og har sett på blant annet Epiphone EJ200-CE, Takamine GD20-CE og GN20-CE (Nex). Noen som har tips til hvilken jeg burde gå for, eller andre forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt litt unna den Epiphonen. Kurant å spille på, men låter ikke spesielt bra rent akustisk. 

Min opplevelse er at så å si alle (relativt) billige kassegitarer hvor ett og annet i kroppen er laminert, låter ganske nøytralt og "kjedelig". Se hovedsakelig etter gitarer i heltre. Seagull og lignende kanadiske (eller Godin-produserte) merker er et godt sted å starte. Det samme er også rimeligere Martin-modeller, hvis du vurderer brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hva med en Yamaha i FG800-serien, eller FX370-serien om du må ha cut-away ?

Heltre granlokk + nato i resten, tror jeg.  Synes du får mye lyd for pengene med en slik rimelig Yamaha.  Må prøves selvfølgelig (som alltid), for å finne ut om du liker lyden og spillbarheten.

____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Har ikke spelt på Takamine siden en Pro Serie med Cool-Tube preamp. Den hadde særdeles god elektrisk lyd, men ikke særlig akustisk. Vet ikke om det kan sammenlignes med de modellene du nevner. Vet heller ikke om det er elektrisk eller akustisk lyd som er viktigst for ditt valg.

Den GD20-CE modellen du nevner har vel gjerne cedar topp ? (usikker). Jeg har mye større sans for gran topper :)

____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.