Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til forandringer :-)


Kramer

Anbefalte innlegg

Etter min fantastiske " Nå skal dere faen meg ta å høre etter her " tråd , har eg nå kommet opp med 2 ideer til forumet .:lol: :guitar:

I tråden foreslo eg et "hifisentralen" lignende bruktmarked. Men synest vi burde hatt og lurer på hva folk tenker om en "Stjålet utstyr database" 

En database der folk laster opp hva som er stjålet eventuelt serienummer , kjennetegn, bilder etc...

 

Hva synest folk og moderatorer om dette ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skela skrev:

Nytt forslag: Egen rubrikk for byttes der man kan liste opp skrot man trenger (ønsker) og skrot man vil bli kvitt (har). 

God ide å ha egen del for bytting. Poenget er at hadde man hatt et skikkelig bruktmarked isteden for å bruke det vanlige forum formatet, kunne man huket eller valgt bort kjøp, salg, bytte lett.

1 time siden, Birk skrev:

Har vi ikke en egen tråd for stjålne gitarer/utstyr allerede?

Problemet her er igjen at det blir brukt et vanlig forumformat, som egentlig ikke er laget for eller egner seg til noe slikt. Hadde man hatt et skikkelig system på det, som er oversiktlig og søkbart, tror eg det hadde blitt brukt mer, av alt fra folk som får ting stjålet, til folk som mistenker at ting er stjålet, til selv politiet. 

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjøp og salg i et eget format ble prøvd på et annet forum jeg er på. Det medførte et hylekor uten like.

Problemet er/var at ikke annonsene kommer opp i nyhetsstrømmen, som f.eks. "Siste uleste".

Det blir kanskje lettere søkbart, men en må gjøre en innsats. Nå kan det plutselig dukke opp noe i nyhetsstrømmen som en ikke hadde søkt etter aktivt. Det var argumentet som ble brukt på det andre forumet også. Folk kjøpte rett og slett masse på impuls fordi det dukket opp i nyhetsstrømmen, og sånn ville de fortsatt ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, space skrev:

Det med kjøp og salg i et eget format ble prøvd på et annet forum jeg er på. Det medførte et hylekor uten like.

Problemet er/var at ikke annonsene kommer opp i nyhetsstrømmen, som f.eks. "Siste uleste".

Det blir kanskje lettere søkbart, men en må gjøre en innsats. Nå kan det plutselig dukke opp noe i nyhetsstrømmen som en ikke hadde søkt etter aktivt. Det var argumentet som ble brukt på det andre forumet også. Folk kjøpte rett og slett masse på impuls fordi det dukket opp i nyhetsstrømmen, og sånn ville de fortsatt ha det.

Det hørest ut som en merkelig ting å klage på og tviler på at det skjer her. Det kan være med at folk sinne vaner ble forandret og da er det typisk at folk klager selv om forandringene er til det bedre i steden for å venne seg til det nye. Tviler på at det ville kommet den type klager hadde vi fått et hifisentralen lignende marked her. Er i allefall ingenting å klage over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag @Kramer.

Det er fullt mulig å ha den typen marked her. Sjekk app'en https://invisionpower.com/files/file/8311-classifieds-system/ Det er der støtte for å selge direkte via forumet om man vil

Spoiler

Admin can enable TRANSACTIONS, which will allow members to buy items directly from another member via app and the advertiser receives the amount paid via account credit. If TRANSACTIONS is disabled, things has to be done manually: member needs to contact the advertiser in ways he wants (he chooses when posting the advert), make the deal, then the advertiser will set the advert as PENDING DEAL. After the payment/deal is done, advertiser sets the advert as COMPLETED. In both cases, if the advert is a SALES advert type BIDS (offers) are allowed if the admin enables the setting and if the advertiser also enables it when posting the advert.

Samtidig er det mye jobb å sette dette opp - og jeg er usikker på om utbyttet er verdt innsatsen (jeg har prøvd). De fleste liker det enkle forumformatet.

Når det gjelder database over stjålet utstyr. Hvordan tenker man seg at den skulle være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Egen database for stjålet utstyr er nok ikke dumt.

Min erfaring her på forumet er at det er veldig mange tråder som "pinnes" og det ender opp med emner med mye diskusjon og innlegg, så syns hvertfall jeg at det er svært vanskelig å holde oversikt hvis flere saker postes i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.