Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan noen anbefale en "lettspilt" stålstrenger ? Black friday ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en lettspilt (hvis det er noe som heter det) stålstrenger ?

Det skal være en gave til en som har spilt på en gammel slitt nylon strenger i ett år nå og har veldig lyst på en stålstrenger.

Budsjett, tja......... Får man noe bra fra 2000-5000 ?

Kanskje noen gode tilbud i dag som det er black friday ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen anbefalinger fra flere butikker, men blir mer og mer rådvill.
Som sagt så er ikke gitaren til meg men til en som har spilt litt på en dårlig nylonstrenger.
 
Under er noen av svarene jeg har fått, kan noen gi meg gode råd ?
Hvis gitaren kunne kostet helst ikke over 3000 så hadde det vært fint, men strekker meg gjerne lengre om det skulle være fornuftig.
Trenger som sagt ikke elektronikk, men hvis det er tilstede så er det jo ikke noen bakdel, det viktigste vil jeg tro er at den er "lettspilt".
 
Her er svarene jeg har fått :
 
Jeg kan for eksempel anbefale denne: 
 
Takamine sin G serie med gitarer er svært mye gitar for pengene.
 
Som billigste alternativ har du disse: 
______________________________________________________
Dette er en fin modell som er ganske så lettspilt, westerngitar er alltid litt hardere en klassisk gitar.
______________________________________________________
Du kan jo overveie vår populære Sant Guitars AC-80 akustisk western-gitar, sort til NOK 999,-. Det er den som også finnes som pakkeløsning: 
 
Denne her helt ny - designet i Danmark: Santana LA90 BK western-gitar, sort til NOK 1249,-.
 
Fender har også en veldig billig westerngitar: Fender Squier SA-105, Black western-gitar til NOK 790,-.
 
Men vi har jo mange andre modeller. Du kan se alle her: http://www.danmusikk.no/category/western-guitar-6/
 
Man vil nok føle at strengene er hardere å spille på i begynnelsen i forhold til nylonstrenger, men hvis man er vant til å spille gitar, vil det fort bli en vane. Det er jo mulig å bytte til andre strenger, hvis man føler de som gitaren komemr med blir litt harde.
______________________________________________________
 
Kan anbefale denne : 
 
God akustisk klang, lettspilt .   MYE for pengene. 
______________________________________________________
 
Ja, hva skal man si.. Her er det veldig mye å velge mellom. 
Hvis jeg skal anbefale en gitar med kort leveringstid som er veldig god i forhold til pris må det bli en Takamine GN10-NS
 
 
Har en tilsvarende Takamine selv, men med elektronikk som er en av de bedre gitarene jeg har spilt på uavhengig av pris(!)
______________________________________________________
 
Med en gang du sier lettspilt er tankene mine på Taylor Guitars.
 
Her kan man komme unna med en høykvalitets Taylor til kr. 4.690,- inkl en kjempegod bag!
 
Det fine med Taylor er jo at man har alle justeringsmuligheter noe som gjør dette til en av de meste 
lettspilte merker på markedet.
Vi kan også nevne at det er 12 (!) års garanti på disse gitarene på fabrikasjonsfeil!!
 
Dettte er jo en litt mindre gitar, uten at det går ut over lyden i det hele tatt.
Ønsker man en vanlig størrelse vil jeg uten tvil anbefale denne:
 
En kropp som er særdeles ergonomisk og oppleves mindre, men med stort volum for fyldig bassklang
og meget lettspilt hals her også.
 
På disse gitarene tilbyr vi også gratis justering og oppsett før vi sender den til deg, sånn at du kun
trenger å finstemme gitaren før du spiller på den første gang!
______________________________________________________
 
Stålstrenger er generelt litt tyngre å spille på enn nylon, og mye kommer også an på hvor godt justert det enkelte instrumentet er ift strengehøyde etc. Det er selvsagt også variasjoner mellom de ulike typene/modellene, men ingen regel for hvem som leverer hva, og til syvende og sist blir det gjerne mest avgjørende hva den enkelte gitarist foretrekker og venner seg til å spille på.
 
Vi har mange fornøyde kjøpere på gitarer av vårt eget merke Gear4music, og de modellene vi har gir god valuta for pengene.
 
Denne finnes både i svart og naturell, og er en helt grei stålstrenger:
 
Denne «Student» modellen skal være ekstra lettspilt og kan kanskje også være et alternativ:
 
Om en ønsker andre, mer velkjente merker, har vi gitarer fra både Yamaha og Fender for bare noen hundrelapper mer:
 
 
 
Som du ser har vi gitarer i alle prisklasser over disse, men det høres ut som et budsjett på 1-2000 vil holde i denne sammenhengen.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.