Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD 1991 RG 570 og hals fix


stensen

Anbefalte innlegg

Det er ikke så ofte det dukker opp klassikere bare 5 min unna, Men jeg blir veldig glad når det gjør det. Og særlig med defekter som fører til pris som er det samme som 10 pils på byen. Kanskje 9. Litt avhengig av sted. Denne hadde en rimelig seriøs hals knekk med et litt uheldig forsøk på å fikse den. Så da var det bare og sette i gang, Cluet med en god hals liming er:

En person vrir halsen så mye man tør for å åpne sprekk. Mat på med riktig mengde og type tre lim. Det kreves litt trening å få hals 100% i posisjon før man setter på tvinger med riktig press og plassering. La det tørke over natten. Skrap av overflødig lim med barberblad. Puss over med 0000 stålull. Og eventuelt for syns skyld kan man smelte inn hardwax i sprekker. Noen mener at slike halser er "firewood". Det er tull. Lim er sterkere en tre. Så jeg tror ikke denne sprekker opp igjen. Men det krever som sagt en del erfaring. Det har jeg ikke. Men samboeren min er møbelsnekker og hun har holdt på med tre og lim i tjue år og djevelsk flink. Og ganske tålmodig nå det gjelder gitarer. Slenger med et bilde av bula også

_20161123_113338 (2).jpg

74_44182211.jpg

DSC_6389.JPG

DSC_6400 (2).jpg

DSC_6401 (2).jpg

IMG_1959 (2).jpg

Endret av stensen
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.