Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger en Grisecaster.


Anbefalte innlegg

Det blir Grisecaster likevel. Jeg skal bruke denne grisen - i IKEAstil. Trenger to stk. Den skal bli inspirert av Gidsonstyle stol og hals. Må ha 24,75" da, eller?

Planken er 43x26x2cm så jeg må lime sammen to stk for å få "kroppen"4 cm tykk. Da blir den fet og god. ( kunne vært i marsipan nå på denne tiden av året...) 

 

Neste år blir fullt av griseprat på forumet. Det er jeg sikker på.

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ptr skrev:

Like bra som ribbefett og sprøtt som svor! Go 'nikken!

Men ingen skal slakte min gitar utansett hvor mye griseprat det blir. 

Jeg er på ferie nå i østerike og skriver fra hotellrommet nå så jeg får vente med å handle inn griser til ute i januar. Jeg tenkte å kjøpe en Les Paul template for å få riktig plassering/størrelse på halslomme og stol og humbuckere. Jeg skal ha Les Paul hals fra GFS. jeg vil ha den i mahoney

elektronikk - vet ikke

pickups - vet ikke

stol - Gotoh Gibson style. 

Hals - Les Paul

resten - vet ikke. 

Men output - strat jackcover med plassering MIDT I TRYNET PÅ GRISEN. 

Og man må ikke glemme egen logo med

Pigson Les Varken. (Varken er gris på nederlansk)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde laget det andre laget av tre som har trefibrene i den andre retningen. Kjøp gjerne en slik, men bruk vanlige "planker" eller en annen skjærefjøl under som har fibre i motsatt retning. Da unngår du til en viss grad at kroppen kommer til å bøye seg. For det kommer den trolig til å gjøre hvis du kjører på med to slike.

Kos deg med hotellferie i Østerrike, og god jul. Lykke til med grisecasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg finne en annen gris. Mulig jeg bygger en annen gitar i mellomtiden, da. Jeg fant nettopp noen 12-strengshalser på ebay til grei pris. Nå har jeg skikkelig stemmeapparat så det blir 12 strengs tele for nå har jeg mulighet til å stemme den. Fine butikker for det her. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.