Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger en Grisecaster.


Anbefalte innlegg

1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

500k og permanent fasevendt Telecaster. Skaff deg hørselvern, først som sist.

Det blir ingen telecaster. Det blir en Grisecaster.

Hvorfor blir det så høyt/stygt? Hva må jeg gjøre? En HSS Strat har jo 500k og det går an å fasevending en sånn. 

Bør jeg ikke fasevende, eller er det 500k som er feilen? 

I morgen går (heldigvis) kona på jobb og jeg får full frihet. Da skal jeg til arbeid. Jeg håper å bli ferdig med fresing av overflaten på begge sider i morgen. 

Men jeg kan bruke 500K pots og ikke fasevende? 

Gir ikke det bare skarpere lyd? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Selvfølgelig, bare å bytte om kablene på en av pickupene, uten at jeg helt skjønner hvorfor du skal ha det. Syns ikke fasevending på tele er helt greia, men godt mulig du liker det. :)

Jeg tror det er best å sette i noe annet. Jeg har tenkt litt mer på det. Av personlig smak skal det ganske mye til for at en standard telecaster blir pen avhenging av farge og modell så det blir ikke mange av de og Texas Special er reservert for Telecaster Thinline i framtiden. (Muligens neste gitar) Jeg vil ikke ha samme gitar to ganger når jeg bruker så mye penger på det så da er det sikreste å velge noen andre pickups. Disse skal jeg nok får råd til: Ikke de dyreste Custom shop. De er billige til å være Custom shop. Men hva er en Nocaster?

Kommer det et innlegg til innen i morgen så får dere se morgendagens arbeid. Ellers må jeg vente en uke med å poste. Bare ha det i tankene hvis dere vil se det i morgen. Ikke for å mase men jeg vil følge reglene.

0__2902_l_ms1.rvf_1.jpg

med denne:

__3_1_117.jpg

 

Jeg har laget fresemal for morgendagen. Strat halslomme. Den må bli noen mm for grunn siden det skal en Flammelønn topp på. 4mm for tynn så... Den trenger mørkt fingerboard så jeg tar Strathalsen min. Bedre kvalitet også. 

Som dere ser under her - jeg tar til meg råd.

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er det vanskeligste verktøyet som jeg har vært borte i i mitt liv. Nå skal det en 10mm tykk brødfjøl i valnøtt på toppen etter at den er høvlet pen og rett. Det er tre grunner. 1 jeg får to farger, 2 met å skru i og mer solid og 3 den har blitt for tynn. 

Den skal høvles. Jeg må bare kjøpe høvel først. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.