Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger en Grisecaster.


Anbefalte innlegg

Helt enig. Spare inn litt her og der. Jeg kjøper selvfølgelig CTS grunnet at de ikke er så dyre i nederland og portoen koster mer en et potmeter. Ikke USA Fender her unntatt på pickups. Pickupring til neckpickup i gull fant jeg på e-bay som var kinaprodusert. Den virker nok den også. 

Fender Mexico priser... Det er kurrant.

Stolen over koster bare 19,90euro eksakt og det er innenfor mitt prisleie. Blir jeg misfornøyd med sadler så bytter jeg til Kluson i stål for det er USA spacing. Pickups vet jeg ikke men det blir noe Fender USA. (antagelig Custom shop Texas Specials i Teleutgave kjøpt brukt) Jeg har Custom shop pickups på alle mine gitarer unntatt på Breadcasteren. Jeg bruker bare det unntatt hvis jeg skal ha humbucker. 

Jeg trenger ikke dyre deler - jeg trenger gode deler. Men gode deler trenger ikke være dyre. Dvs for meg er de dyre. Så jeg har dårlig råd men har fått mange gaver i form av deler. (Texas Specail et eksempel på noe som var gave) men det er det slutt på nå... Komplett elektronikk er 12 euro enda det er CTS. Toggle switch har jeg.

 Det er nyyydelig lyd i min yndlingsgitar som jeg snekret kroppen til selv av fire brødfjøler. (Fender Standard pickup) Dere husker sikkert Breadcasteren... Det er Favoritten. Derfor satser jeg såpass på pickups selv om det er selvlaget for det kan bli skikkelig bra. Og nå har jeg mer verktøy...

Noe sånt tenkte jeg som topp. (og bunn) Og da skal det oljes med litt småbrun olje. Flammelønn er både pent og av de billigere treslagene og brunes det til mellombrunt med olje så blir det vakkert med gull hardware.

s-l400.jpg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Dude skrev:

Nei. For dyr porto. Kan få selv Custom Shop innenlands for hva denne koster meg når vi legger til toll og porto. Tror ikke det nei.

Del den prisen på disse på to (for det er to pickups) og du kommer ut på ca 67 euro og 4 euro porto innenlands. Husk at lipstick kostet 40$ pluss 25$ porto pluss import og jeg trenger to pickups. Da går jeg for denne og den er innenlands og ca 4 euro porto: http://www.customworldguitarparts.com/default/pickups/telecaster-pickups/fender-tele-custom-shop-texas-special-pickups-099-2121-000.html

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Denne "politisk ukorrekte" gitaren blir bare KONGE !

Glimrende !

Stemmer for pink metallic farge , men flame var jo pent da .

 

Jeg får se. Den blir i alle fall naturell.

Siden gitaren blir konge så kan vi repetere bildet også så vi får litt fotoer her

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Audun skrev:

Jeg sier det, men problemet er at det ikke finnes Asconaer igjen, så ingen skjønner hva jeg snakker om... 1f61c.png

Jeg husker den bilen, ja. En ascona vil være en ascona, ja. Men den kan gjøres om til å ligne en Manta. Jeg lurer på hvordan lyden blir med gran treverk. Kan jo bli bra det, i alle fall bedre enn kryssfiner. Hvorfor brukes ikke gran i gitarer? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rottenikken skrev:

Jeg husker den bilen, ja. En ascona vil være en ascona, ja. Men den kan gjøres om til å ligne en Manta. Jeg lurer på hvordan lyden blir med gran treverk. Kan jo bli bra det, i alle fall bedre enn kryssfiner. Hvorfor brukes ikke gran i gitarer? 

Gran brukes i akustiske gitarer og jazzbokser og anses for å være meget/særdeles bra til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nikotro skrev:

Det skulle virke på en elgitar også vil jeg tro... Bedre enn kryssfiner i hvertfall siden kryssfiner er kunstig. 

Det neste som skal gjøres nå er å frese ned alt til samme høyde. Ikke alle planker er like høye. Det gjør jeg i morgen og den må finkappes pent. 

Nå limer jeg denne klossen ( som ble litt kort) i nedre humbucker for å få bedre støtte og feste for Telestol så den kan stå ca 3 Cm høyere for å få mindre halslomme.dette er den samme kroppen som min kone ble rasende for men den var ferdig kappet da hun kom hjem fra jobb så siden hun syntes litt synd på med med hensyn til den første grisen så gjør hun et unntak til har gitt tillatelse. (Kvinner kan bli sinte nemlig) 

Jeg skal feste telestolen i denne. Da blir det mer synlig med fasongen på grisen også siden stolen kommer høyere opp. Mer fremtredende. Humbuckere var hogget ut på forhånd med hoggjern før jeg fikk fres så jeg prøvde å tette  litt av det nederste for bedre grip med skruer. Nå skal dette herde til i morgen og så er det til arbeid...

 

image.jpeg

Det blir ikke lukket system. Elektronikken skal festes i tele controllplate som jeg må borre hullene selv og da får jeg toggle switch. Jeg fant det, nemlig og i riktig farge. Det er sikrere også om noe skulle gå galt. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, arneK skrev:

dette blir bra! Her snakker vi custom.

Custom på noe som jeg lager? WOW!!! Den skal få custom kvalitet også. ( Jeg sammenligner ikke med Fender Custom shop ) Da må den settes opp men jeg har en kamerat som kan hjelpe meg.

Med gode deler og nøyaktig arbeid så kan sikert dette bli meget god kvalitet.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ferdig koblet elektronikk. Jeg vil ha litt skarp lyd i den så jeg bruker 500k pots. Sånn skal kontrollplaten se ut. (Kjøper gull Teleplate uten hull. Også input blir i kontrollplaten. Den er jo 15 cm lang så det gir god margin med disse avstandene. 

Jeg har planer senere om en Tele Thinline med Texas Special fordi jeg elske de pickupene. Derfor skal Texas Spesial på denne fasevendes permanent for annen lyd. Ledningene er av høyeste kvalitet gitarledninger.

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.