Web Analytics
Jump to content

Jeg bygger en Grisecaster.

Recommended Posts

Dette blir verdens kuleste gitar - en ekte Grisecaster. Jeg bygde en Breadcaster av fire børdfjøler en gang. Nå blir det en Grisecaster av to brødfjøler. Jeg har kjøpt det første "emnet" men det er 2,5 cm tykt så jeg skal kappe til en brødfjøl til og lime sammen til body en på 4 cm tykkelse. Det skal en annet treslag under. Brødfjøl i valnøtt tror jeg kan bli fint. Halsen skal selvfølgelig inn å rompa.

Her ligger den. Det er dårlig vær nå men håper at jeg kan starte utfresning av halslomme og neck humbucker i morgen. Ikke noe særlig å frese i regnvær. Humbucker i bridge må jeg vente med siden jeg skal bruke en Telestol for humbucker. Jeg må da selvfølgelig først kjøpe stolen og måle 25,5" siden humbucker skal festes i stolen. Hals har jeg. Jeg bruker selvfølgelig fresemaler. 

Her er "emnet".

$_84.JPG 

Edited by Rottenikken
  • Like 8

2 timer siden, Gahr skrev:

På den annen side: Kanskje burde @SteikBacon lage pickups til denne?

Hahaha. Nei. Den skal få Seymour Duncan Sh-4 og Sh-2. Det blir dyre deler på denne. Når jeg ser tilbake på Breadcasteren og hva slags resultat jeg fikk - yndlingsgitaren min, så er jeg ikke redd for å bruke penger på denne. Og nå har jeg Atpåtil godt verktøy. Denne skal gjøres garantert ferdig og jeg får lov av kona å frese den til. Jeg lurte på valnøtt bunn. Jeg må ha en bunn for den er bare 2,5cm tykk. Denne skal bli Grisefet. 

Den skal brukes for å spille grisete sanger. 

Edited by Rottenikken
  • Like 4