Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommemaskin Trenger tips


jonta

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er det noen som har erfaring med tromme maskiner? Altså ikke software til pc, men i boks format.

Jeg har allerede en Zoom Rhythm trak 234, men den har ikke god nok lyd, jeg vil ha en som låter bedre, som eller nesten som the "real thing" I allefall låter like bra som trommene på gode software opptaks program, som kan brukes til halv proffe studio opptak (tung rock, metall osv)

Og den må ha en nøyaktig tempo innstilling på desimaler ikke bare hele tall, f.eks. 120.2 120.3 osv.                                                                                                                                 

Pris, brukt max. 2300,-

På finn fant jeg: Boss DR-660. Boss DR- 670. Boss DR 202. Akai XR 20 Beat Production Center. Korg KPR 77 (vintage). Alesis SR 18 (Ny)          Men , jeg veit ingenting om disse...

 

Endret av jonta
rydder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.11.2016 at 15.56, Blix skrev:

Trommemaskin er håpløst avlegs og du vil ikke finne noe som kommer i nærheten av dagens softwareløsninger engang.

Huff detta var dyster lesning? . Jawbreaker liker hva du skriver, men det betyr ikke at han er enig?

8 timer siden, Aphelion skrev:

Men til det viktigste: har trommemaskinen fått noen tips?

Ha-ha, det mangler visst en komma her. Men faktisk så er dette skrevet i to seperate kolonner.

Edit: Nå er det dessuten blitt edit. begrensninger her også. (oops did it again)

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en gammel trommemaskin liggende i en skuff. Husker ikke merke,bare at den har "basslyd" innebygget. Siden du trenger en som kan stilles inn på tidels BPM, er jeg sikker på at det ikke er det du er ute etter. Nå er det jo slik at man gjerne kan ha mye moro med en trommemaskin, selv om den ikke låter som en dyktig trommeslager.

Derfor- hva er det du egentlig skal bruke den til? Det har du ikke fortalt. Det er kanskje noe av grunnen til svarene, som ikke er superhjelpsomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, tenkte å bruke den til å lage trommespor i amatørstudio rett og slett. På låter vi ikke får spillt inn ekte trommer. Så, i tilegg til å kunne stilles inn mer nøyaktig på tid, må den låte litt bedre enn den jeg allerede har: https://www.zoom.co.jp/products/production-recording/drum-rhythm-machines/zoom-rt-234      

Så kan jo også disse boksene også styres via midi så kanskje akkurat det med tidels RPM ikke trenger å være så viktig? Så langt har jeg hatt en mental sperre ang midi og hoppa glatt over dette kapittelet i mine manualer, så kanskje jeg får bite i det sure eplet å lære meg dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hørt på Blix og slått meg løs (sic) med en softwareløsning. Det låter bedre enn alle trommemaskiner jeg har vært borti, og sammen med en sequencer er de mye lettere å endre på det trommesporet du lager. Dessuten har du da garantert muligheten for å klaske inn (sic2)BMP så nøyaktig som du ønsker.

Med for eksempel EZ-drummer trenger du nesten ikke å forholde deg til MIDI i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jonta skrev:

Jo, tenkte å bruke den til å lage trommespor i amatørstudio rett og slett.

Jeg kan forstå trommemaskiner til live-bruk. Beatbuddy er f.eks et bra alternativ der. 

Til opptak derimot er det DAW som gjelder og da er programvare-alternativene til trommemaskiner veldig mye bedre enn de gamle boksene. 

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.