Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

På jakt etter 7-strenger


condemned

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er i disse dager på vei tilbake inn i gitarverdenen etter et alt for langt opphold.
Jeg har to flotte gitarer som begge gjør en solid jobb med moderat gain, og som passer ypperlig til 70 til 90talls rock og metall, men er nå på jakt etter en 7-strenger for bruk til litt mer moderne saker.

Som storfan av mer moderne musikk (les: Periphery, Born of Osiris og lignende), er jeg nå på utkikk etter en 7-strenger.

Jeg har kikket litt på Jackson Mansoor Juggernaut HT7, men er veldig interessert i tips og forslag - da dette er en signaturgitar, noe som dytter prisen opp.

 

Fyr løs!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stemming tenker du bruke? Tenk nøye gjennom hvilke pickuper som står i gitaren. Min erfaring er at dess dypere du stemmer jo mer viktig er pickupvalget. Jeg stemmer i ADADGBE, og jeg måtte til slutt montere EMG 707 i min Schecter Blackjack for å få fram en definert lyd. 

Forøvrig er jeg stor fan av Schecter og Jackson sine 7-strengere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok stemme så dypt som G#, D#, G#, C#,F#, A#, D#.
Pickupvalg faller foreløpig på Mansoors signatursett fra BKP, da jeg har testet disse på en annen gitar opp imot min egen amp, noe som låt definert og fint i A,D,A,D,G,B,E

Selvfølgelig åpen for forslag på pickupfronten også, men foreløpig holder jeg en knapp på BKP pickupene, da disse er de eneste jeg har erfaring med - og som jeg likte veldig godt opp mot egen rigg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig en custom-løsning blir for uortodoks for mitt vedkommende, da jeg "bare" er på utkikk etter 7-strenger.
Vet ikke hvilken pris disse Kiesel gitarene ligger på ferdig frankert, men jeg heller nok mere mot kjente merker som Ibanez, Jackson, osv.

Disse vil nok også være enklere å selge på bruktmarkedet dersom det noen gang skulle skje, dog jeg har lovet meg selv å aldri igjen selge en gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.