Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første heltre-prosjekt. Scratchgitar.


Anbefalte innlegg

Tro det eller ei men det måtte komme, også på meg. En håndoverfres kom kona hjem med. 

Så nå limer jeg noe som skal bli et emne av noe halvaukustisk. Det skal bli topp og bunn av naturell tonewood. Det blir ikke en bestemt gitarmodel. Det skal bli noe fint som jeg er førnøyd med og den skal få to F-hull. Elektronikk blir les Paul type og to humbuckere og stol blir en eller annen hardtail. Nå lager jeg et emne. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en bolt tvers gjennom samtlige av bitene for å tvinge dem sammen? Får du ikke da et fint hull gjennom sidene der den midterste bolten står?

Husk å ta vekk duken og dekke til plantene før du begynner å frese. Lykke til 

Endret av andreasf
Smilefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolt gjennom, å er du gal. Nei det kan jeg ikke det er skruer som holder sammen inntil jeg får tvinger. De treffer ikke gitaren. Jeg skal prøve et budsjett på 100€. Skal først se hvordan det blir. 

  1. Her blir det hollowbody. To hum er tegnet inn, stolen må måles 25,5" så det får vente. Den blir halvaukustisk med f-hull. Det er tegnet inn det som skal kappes bort også så den blir hul. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.