Web Analytics
Jump to content

Mitt første heltre-prosjekt. Scratchgitar.

Recommended Posts

Tro det eller ei men det måtte komme, også på meg. En håndoverfres kom kona hjem med. 

Så nå limer jeg noe som skal bli et emne av noe halvaukustisk. Det skal bli topp og bunn av naturell tonewood. Det blir ikke en bestemt gitarmodel. Det skal bli noe fint som jeg er førnøyd med og den skal få to F-hull. Elektronikk blir les Paul type og to humbuckere og stol blir en eller annen hardtail. Nå lager jeg et emne. 

image.jpeg

Edited by Rottenikken
  • Like 1

Bruker du en bolt tvers gjennom samtlige av bitene for å tvinge dem sammen? Får du ikke da et fint hull gjennom sidene der den midterste bolten står?

Husk å ta vekk duken og dekke til plantene før du begynner å frese. Lykke til 

Edited by andreasf
Smilefjes

Bolt gjennom, å er du gal. Nei det kan jeg ikke det er skruer som holder sammen inntil jeg får tvinger. De treffer ikke gitaren. Jeg skal prøve et budsjett på 100€. Skal først se hvordan det blir. 

1. Her blir det hollowbody. To hum er tegnet inn, stolen må måles 25,5" så det får vente. Den blir halvaukustisk med f-hull. Det er tegnet inn det som skal kappes bort også så den blir hul. 

image.jpeg

Edited by Rottenikken

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.