Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koblingskjema, hjelp !?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å handle meg en MJT strat som jeg skal bygge om til HSS, men jeg vil ikke kjøre 500k på single coilsa eller 250k på humbuckeren. Så jeg vil ha det slikt som Suhr gjør det på HSS gitarene. Jeg tror jeg har funnet riktig skjema, men hva trenger jeg av elektriske komponenter til å få dette til å funke? 

Plz help me...

 

Captain.

hjelp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det EGENTLIG folk vurderer 500 VS 250k??? Lese på nett og godta etablert "sannhet" basert på impedansforklaringer??? Kjør heller test folkens, behøver bare en 500k resistans som settes over volumkontrollen. Ledningene kan henge ut av gitar så switcher man 250/500 via kortslutning av disse. 500 gir både mer bass som treble, mens 250 virker å fremme øvre midrange som sammenligning. Dette er forsåvidt mer enn kun nyanser, dvs greit hørbart... men likevel ikke mye og så er det when the drummer... osv. Jeg bruker 500k konsekvent i mine prosjekt. Eneste grunn til å ikke bruke 500k er noe ujevn rolloff på volumkontroll. Noe som fikses med 150-200k fra inngang til utgang på volumkontroll. Ønskes fortsatt 250k så setter dere 500k mellom utgang og jord. Prøv dette..

Endret av SteikBacon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo tegnet inn en kondensator på neck/mid tone potmeteret. Har du verdien på det?

jeg har sikkert noen 500k resistorer liggende.

Det som er en mulighet er å sette inn to 500k resistorer, i parallell hvor den ene har en enkel av/på switch. To 500k i parallell gir 250k, så da har man muligheten til å få i pose og sekk. Det kan fikses greit ved å montere et push pull potmeter som kobler den ene inn eller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.