Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kjøpe brukt stålstrenger?


Marwox

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en litt utstyrsfiksert gitarklimprer som liker å ta fram gitaren av og til når jeg har tid. Har ingen ambisjoner om å bruke gitarspillingen til noe annet enn egen (og kanskje av og til damenes) underholdning. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en akustisk stålstrenger som forhåpentligvis ikke trengs å byttes ut på en stund. Tenkte å kjøpe brukt fordi jeg har hørt at man da får mer for pengene, uten å forhåpentligvis sprenge budsjettet. Noen tips til hva man bør være obs på og eventuelt modeller å være på utkikk etter?

Takk på forhånd.

Endret av Marwox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du får en Fender fra 1000kr og opp til massevis. Fender har i alle fall godt navn på elgitarer men de kan vel mer enn som så... Evt Takamine eller Jasmine som er eid av Takamine og er billigere har jeg hatt. Jeg gav 4500kr ny for en Jasmine og den var herlig. Brukt er den billigere. Nå har jeg en nydelig Cort. Cort er mye for pengene syntes jeg...

På lavt budsjett så anbefaler jeg Cort da det er veldig mye for pengene, har det selv så jeg snakker av erfaring. Fender kan i allefall elgitarer men jeg kjenner ikke til de aukustiske.

Fra ca 4000kr og opp til 10000 ville jeg godt for Jasmine. Snakker av erfaring her også. 

På høyt budsjett så hadde jeg ikke vært i tvil - Takamine. (Grunnet ryktet og jeg kjenner også godt til de så jeg vet hva jeg snakker om.)

Hvis du ikke skal sprenge budsjettet og få mye for pengene så hadde jeg gått for en flunka ny påkostet Cort. De er mye for pengene til grei pris. Særlig Cort syntes jeg og du får en helt ny. Jeg har hatt flere Cort og har bare gode erfaringer. Kjøp ny - kjøp Cort.

Hvis det er elektronikk du legger i utstysfiksert så kan det monteres enkelt senere. Det har jeg gjort på min. Den innstallerte jeg forforsterker i selv.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all mulig respekt @Rottenikken, så vet jeg ikke helt om du bør komme med så bastante påstander om kvalitet basert på erfaring, da du er en relativt middelmådig gitarist, og så langt med dine snart 2000 innlegg, ikke har sagt eller vist noe som tilsier at du har særlig peiling på lyd(selv om dette er høyst subjektivt i bunn og grunn). 

Nå er ikke dette ment som et personangrep, men som et vennlig vink om at man noen ganger bør kjenne sin besøkstid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort lager kurante gitarer i "budsjettklassen". De er der at kvalitet på instrumentet ikke nødvendigvis er det som gjør at man totalt mister fot for gitarspilling. Joda, du kan komme over gode Cort-instrument, men som selskap er de fokusert i lavpris-land. De produserer også mange billig-varianter av gitarer for andre merker som Ibanez, Squier og G&L. Det sier vel det meste. Ikke så mye kritikk til Cort, men det er hva det er... Et billigmerke. De har heller aldri utgitt seg for å være noe annet.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.