Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restegitar


Anbefalte innlegg

Det begynner å hope seg opp litt her nå ( står for øyeblikket  4 gitarhalser + en basshals i en krok på stua), har flere prosjekt gående , men satte like godt igang med dette impuls prosjektet :)

P1030794.jpg

Kroppen er laget av et havarert starcaster prosjekt jeg klarte å berge på et vis

halsen er  fra ebay ( fikk refundert hele kjøpesummen da jeg klagde på en del skader )

stemmeskruer er også refundert ( bestilte 2 sett r6 , fikk 2 sett 3r3l )

broen er fra roteloftet , ebay's billigste

pickups er et par lace alumitone ( også fra roteloftet)

Aner ikke hva jeg gjør med kontroll layout/plekterbrett/finish enda - får se hva jeg finner i skuffer og skap , her bygges det helt etter innfallsmetoden :D

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Her har det gått treigt , har nedprioritert denne flere omganger til fordel for andre bygg.

Har bestilt ny bro i gull da den orginale havnet på Jazz-gitar prosjektet , ferdig loddet pots/bryter/utgang samt deksel i stygg hudfarge . (tilsammen ca 150 spenn)

Har fått på hull for deksel bak , her limes det på skiver i kryssfiner for å feste deksel i

P1030940.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotteri på plass , venter på bro .

P1030941.jpg

Grubler litt på fargevalg , utgangspunktet her er jo å bruke ting jeg har liggende 

Har ymse beis-rester på loftet og et par bokser rosa/lilla sparkle biltema-lakk på boden . . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, CastorFiber skrev:

Ser ut som om du fant ut det samme som den gangen jeg prøvde meg. "Tok du for mye burst?"
Heldigvis monterte jeg inn en del fyrverkeri i den gitaren rett etterpå, og den overlevde ikke konserten den ble laget til.

Bilder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, CastorFiber skrev:

Beklageligvis finnes det vel en hel byggetråd. Sliter litt med å si "kos deg", men les gjerne.. Åtte år gammelt.

"Denne videoen er ikke tilgjengelig." :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. april 2017 at 15.29, The Dude skrev:

Knotteri på plass , venter på bro .

P1030941.jpg

Grubler litt på fargevalg , utgangspunktet her er jo å bruke ting jeg har liggende 

Har ymse beis-rester på loftet og et par bokser rosa/lilla sparkle biltema-lakk på boden . . .

Jeg liker gitaren din. Digger at den er en modell du har brukt fantasien og funnet på. Det er min stil - lage det ingen andre lager. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 4.4.2017 at 18.49, Rottenikken skrev:

Jeg liker gitaren din. Digger at den er en modell du har brukt fantasien og funnet på. Det er min stil - lage det ingen andre lager. 

Takk Rottenikken . Nå er vel dette bare en starcaster med avrunding istedet for binding - ikke så veldig oppfinnsom , men jeg foretrekker å bygge ting som ikke er helt A4 ;)

Er skikkelig lei av dette prosjektet nå , har utsatt det  flere runder.

Innerst i boden under trappa fant jeg et sett med "3-D" lakk fra biltema , dette ble påført under ikke akkurat optimale forhold i snikkarboden -

Litt for kaldt samt at det kom et par kraftige vindkast som hvirvlet opp en god del støv som la seg pent i den våte lakken

Her driter jeg tynt i våtsliping og sier meg ferdig med finish.

Har fått på strenger og hardware , nå gjenstår en rask setup og litt lodding så får den havne på loftet med resten av prosjektene.

Gjorde et forsøk på å fange opp blå/lilla 3-d effekten , men kameraet var ikke så velvillig...

P1030949.jpg

 

P1030950.jpg

P1030951.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.