Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til kjøp av forsterker


Vrimmel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har spilt nylon en liten stund og skal kjøpe meg en esp Horizon FR http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...3&vareid=949348

Som førstegangskjøper trenger jeg hjelp til å velge gitarforsterker. Jeg kommer til å spille mest metall og av og til noen andre sjangre. Jeg vil ha en god forsterker til hjemmebruk, så mest muilg lydkvalitet, men lydstyrke er ikke det aller viktigste. Hva bør jeg kjøpe? Pris velger jeg å holde meg litt åpen til men 6000 +- er det jeg tenker på foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når prisen skal være +-6000kr, var det vel litt i overkant å pøse på med 11k?

Du bør definitivt sjekke ut ENGL til metallbruk. Thunder 50 combo koster 8500 hos sound1, 7650 hos lick.no, men vet ikke om lick.no styrer på noe særlig mere.

Randall amper er også beregnet til metall, og fåes noe billigere, men personlig tror jeg du vil like ENGLen mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 22-wattsversjonen av Fender Twin Reverb til 10 998 kr på www.mario.no

Til metall? Er du seriøs, eller bare ute etter å promotere ting du selv synes er gode saker?

Tenkte meir til dei andre sjangrane han skulle spele...

men han sier ikke engang hvilke andre sjangere, så da blir det vel litt feil av deg å anbefale den, og det var vel for det meste metal han skulle spille.

Uansett, anbefaler deg enten engl, eller hughes & kettner, begge de merkene er undervurderte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å si det selv om jeg er Uber-snobbete. Men en del av Line 6 greiene som f.eks Spider 112" , Tech 21Tradmark series & Marshall DSL-40 er killer amper til en "rimelig" penge. Uansett !, jeg har bedre erfaringer med å kjøpe brukte amper, en gitarer. Det liksom ikke så mye som kan herpes & raseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba, skal du kjøpe en gitar til 15.000 kroner som første elgitar?

Pluss en amp til 6000 +/-?

Someone's got it, I guess...

Uansett, Engl Thunder-comboen noen her nevnte er et godt valg, ellers burde det være fullt mulig å finne en Marshall JCM2000-combo til under 6000 kroner.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du kjøper, så kjøp rør. Finnest selvsagt mye bra transistor og, som f.eks. Line 6 og Randall, men ingenting slår ein vassekte(måtte bare bruke det ordet) røramp.

Prøv Peavey Classic 30. Dette er ein grei rør amp til ein overkommelig pris. Passer supert til metal!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør i butikken hvis du skal kjøpe der. På en nettbutikk får du lete deg til spesifikasjonene og se om den bruker rør, hvis ikke du finner det ellers.

Men finner du en transistor amp som du liker lyden på bedre, så skal ikke jeg prøve og overbevise deg om noe annet. Finn noe du blir fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrunnelse: Spenningen i veggen i usa er 110v, og du må ha en annen trafo(230v) her i Norge, hvis forsterkeren leveres med en fast 110v trafo må denne byttes ut, eller så må du ha en ekstern trafo som gjør om 230V til 110V. (Unødvendig dyrt)

Leveres ampen med en universaltrafo dvs at du kan velge mellom 230v/110v så er det ikke noe problem! (Marshaller har slikt blandt annet, samt strømforsyningen på pc'n din)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.