Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som har klart "swirle" gitarkropp?


Anbefalte innlegg

Har siklet i en årrekke etter en swirlet gitarkropp. Selv har jeg forsøkt 4-5 ganger å gjøre det på egenhånd, men det ender alltid i katastrofe. Etter å ha vært innom sikkert absolutt alle nettsider relatert til hvordan dette skal utføres, fulgt diverse guider etter punkt å prikke (vil jeg håpe) begynner jeg å miste motet. Jeg vet at det finnes flere metoder å gjøre dette på og har selv bare forsøkt meg ved å bruke borax. Uansett, håper jeg at noen av dere har gjort dette før og kan forklare hvordan dere har gjort det, eventuelt komme med noen gode tips!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for feilpost! Har prøvd meg på søkefunksjonen, men finner ikke noe særlig om folk som har forsøkt det selv.

En liten stund siden jeg har forsøkt det nå og det er derfor jeg vurderer å ta det opp igjen. I hovedsak er problemet at malingen ikke legger seg i overflaten og detter ned til bunns. Trolig ligger problemet i blandingsforholdet eller temperaturen på vannet og har prøvd forskjellige vrier på det. I forhold til maling, benyttet jeg meg av Humbrol Enamel i forskjellige farger. Husker spesielt at forskjellige farger (til tross for samme malingssort) reagerte annerledes på vannet. Noen blandet seg helt OK ut, mens andre var "steintunge" og bare datt igjen, noe som for min del ikke ga helt mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet endel med humbrol , tynner og borax i vannet .

Fikk mye samme resultat som du beskriver , hvit og sort gikk ofte rett til bunns.

for mye borax i vannet vil fargene legger seg i siden på bøtta , for lite å fargene sprer seg ikke nok.

til slutt gikk jeg lei og la ting på is , har fremdeles borax og farger liggende om jeg får inspirasjon.

prøvde også med magic marble maling

P1030617.jpg

P1030635.jpg

P1030658.jpg

men fant aldri noen klarlakk som funket bra med denne + malingen tørket VELDIG fort

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De resultatene så jo ikke så ille ut! Har lest litt på Magic Marble også. Er det så enkelt som å bare blande det ut i vann rett fra springen? Sliter litt med å kjøpe den. Hva slags klarlakk er det du har prøvd med?

Endret av ØysteinH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte denne :  https://www.amazon.co.uk/Hobby-Magic-Marbling-73611-Marble/dp/B00IJ3KIX4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1477913253&sr=8-1&keywords=magic+marble+paint

er bare å ha i vannet , MEN som sagt denne starter å tørke VELDIG fort , dvs malingen begynte å "snerke seg"  før jeg hadde swirlet ferdig .

Har vurdert å gjøre forsøk med tynner for å få litt bedre tid på å lage mønster....

husker ikke helt hvilke typer klarlakk jeg prøvde men biltema var en av dem.

Har i ettertid lest at man bør legge på de første strøkene klarlakk veldig tynt for å ungå at fargene sprekker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.