Web Analytics
Jump to content

Axe FX Ultra

Sove
 Share

Recommended Posts

Jeg tok skittet og kjøpte meg Axe fx ultra på søndag.. Jeg har igjennom mange år nå testet det meste av gitar amp modeling opp til prisklassen 5000kr, noe har vært greit nok men noen killer tone har jeg aldri klart å få ut av det. Pod hd 500 er vel den jeg har likt best men noen killer tone fikk jeg aldri...Derfor måtte valget bli å og gå noe opp,..Axe fx II og kemper er litt over hva jeg hadde tenkt å bruke av penger nå.

Jeg var noe spendt når jeg kom hjem med den på søndag, om jeg hadde tabbet med ut igjen da Ultra tross alt er noen år nå, så jeg hadde ikke de helt store forventningene, koblet den opp til mine yamaha hs8 studio monitor og testet med min Gibson SG. Jeg hørte det med en gang at dette var noe helt annet enn jeg noen gang hadde testa av amp modeling, det føltes ut som jeg hadde en feit rørampen forand meg. Jeg elsker jo JCM 900, hadde en JCM900 50W topp og 4x12 på 90 tallet. så neste preset måtte være det og den låt helt fett etter litt små justeringer. Jeg har aldri fått til JCM 900 på andre amp modeling og denne låt sånt som jeg husker dette...

Det er mye her jeg ikke har funnet ut enda. Jeg storkoser meg nå, endelig noe som låter som en ekte rør amp

Edited by Sove
  • Like 1

Siden den er noen år nå, hadde jeg ikke forventa at den skulle låte så bra. Forventingene mine var vel at den skulle låte noe bedre enn Pod HD500. Men etter min hørsel er ultra i en helt annen klasse enn Pod HD500. Så jeg kan bare tenke meg hvor bra Axe FX II er...

Nå har jeg aldri prøvd Axe FX 2, men jeg vedder en tier på at det er mye større forskjell på Axe FX Ultra og HD500, enn det er på Ultra og II (rent lydmessig i alle fall)! 2'ern er jo utrolig bra, men Ultra og Standard er enda meget bra enheter selv om Standard snart fyller 10 år. Ikke for å tråkke på noen sine tær, men jeg fikk i alle fall mye bedre lyd utav Axe FX Standard enn Line 6 Helix, og jeg brukte mye mindre tid på å skru og. :) 

• Like 1